۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

عدم رسیدگی به خواسته های زندانی سیاسی افشین بایمانی وادامه اعتصاب غذای وی



بنابه گزارشات رسیده به« فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» زندانی سیاسی افشین بایمانی در پنجمین روز اعتصاب غذای خود نزد خدابخشی یکی از معاونین عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران که به زندان گوهردشت کرج آمده بود فراخوانده شد و با وعده و وعید سعی داشت که این زندانی را بدون تن دادن به خواسته های به حقش وادار به پایان اعتصاب نمایند .
روز چهارشنبه ۶ دی ماه خدابخشی یکی از معاونین جعفری دولت آبادی دادستان تهران و از سرکوبگران زندانیان سیاسی در استان های تهران و البرز در زندان گوهردشت کرج حاضر شد و زندانی سیاسی افشین بایمانی که  در پنجمین روز اعتصاب غذای خودش بود را فراخواند وبا وعده و وعیدها سعی داشت بدون اینکه به خواسته های به حق این زندانی سیاسی پاسخ مثبت بدهد او را از ادامه اعتصاب غذا باز دارد و در شرایط غیر انسانی نگه دارد.
اما زندانیان سیاسی افشین بایمانی در پاسخ به این فرد گفت که به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد تا زمانیکه به خواسته های به حقش دست یابد. زندانی سیاسی افشین بایمانی  که پیش از این اعلام کرده بود در مرحله اول ۵ روز اعتصاب غذا خواهد نمود ولی بعد از اینکه به خواسته های او پاسخ مثبت داده نشد  تصمیم گرفت که تا ۱۰ روز دیگر به اعتصاب غذای خود ادامه دهد.        
پیش از این، زندانی سیاسی افشین بایمانی  با انتقال به بند سپاه که در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد مورد تهدید و ازیت وآزار بازجو محبی قرار گرفته بود.
زندانی سیاسی افشین بایمانی از روز شنبه ۲ دی ماه در اعتراض به عدم درمان بیماری قلبی اش در یکی از بیمارستانهای تخصصی بیرون از زندان و همچنین شرایط غیر انسانی که بر علیه وی بکار برده می شود دست به اعتصاب غذا نمود.
لازم به یاد آوری است زندانی سیاسی افشین بایمانی بیش از ۱۳ ساله است که در زندان ولی فقیه تحت شرایط غیر انسانی قرار دارد.او به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شد و ابتدا به اعدام محکوم شد ولی بر اثر اعتراضهای گسترده سازمانهای حقوق بشری  بین المللی حکم اعدام وی به زندان ابد کاهش یافت.زندانی سیاسی افشین بایمانی متاهل و دارای ۲ فرزند می باشد.رژیم ولی فقیه برادر وی را مهدی بایمانی را در حین دستگیری آنها با رگبار گلوله به شهادت رساند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم رسیدگی به خواسته های این زندانی سیاسی و سوق دادن وی به  ادامه اعتصاب غذای  که باعث می شود  جان او را در معرض خطر جدی قرار خواهد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت ولی فقیه آخوند علی خامنه به مراجع بین المللی قضایی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۷ دی ۱۳۹۱ برابر با ۲۷ دسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل  


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: