۱۳۹۱ آذر ۱۴, سه‌شنبه

مرک یک زندانی بی دفاع در زندان بندر عباس به دلیل عدم درمان وی



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » شب گذشته  یکی از زندانیان ،زندان مرکزی بندر عباس که دچار  حمله قلبی شده بود. به دلیل عدم رسیدگی پزشکی در زندان درگذشت.

 دوشنبه شب ۱۳ آذر ماه زندانی مهدی تقی نسب ۳۵ ساله اواخر غروب در ناحیه قفسه سینه احساس درد می کند و هر چه زمان می گذشت بر شدت درد وی افزوده می شد.همبندیان وی هنگامی که با وخامت شدید حال وی مواجه شدند شروع به فریاد زدن نمودند تا پاسداربندها او به بهداری زندان منتقل کند. اما پاسداربندها بجای انتقال این زندانی به بهداری و نجات جان وی، زندانیان که با فریادهای خود  تقاضای کمک می کردند را تهدید می کردند که اگر به اعتراضاتشان پایان ندهند آنها را به سلولها انفرادی منتقل خواهند کرد.
زندانی بی دفاع تا نیمه های شب در یکی از سلولهای بند ۲ زندان بندر عباس با مرک و زندگی مبارزه می کرد و سایر همبندان او که قادر به نجات جانی وی نبودند شاهد مرک تدریجی او بودند.
زندانی مهدی تقی نسب حوالی ساعت ۰۴:۰۰ بامداد جان باخت و جسد وی تا ساعت ۹ صبح در سلولی که چندین برابر ظرفیتش زندانی در آن جای داده بودند قرار داشت.
شیوه عدم درمان زندانیان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه بطور سازمان یافته و سیستماتیک به اجرا در آورده می شود.این شیوه ضد بشری که منشا گرفته از اسلام نوع آخوندها و بخصوص نوع آخوند علی خامنه ای می باشد.این شیوه روزانه جان تعدادی از زندانیان بی دفاع در زندانهای مختلف کشور را می گیرد   
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،شیوه ضد بشری عدم درمان زندانیان بی دفاع در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای که تا به حال منجر به مرگ تعدادی از زندانیان سیاسی و عادی شده است را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت خواستار احاله پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مقامات قضایی بین المللی است.  
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۴ آذر ۱۳۹۱ برابر با ۴ ندسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید

کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: