۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

اعدام گروهی و ضد بشری زندانیان عقیدتی هموطن کرد اهل تسنن در زندان قزل حصار کرج



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » حداقل ۷ زندانی عقیدتی هموطن کرد  اهل تسنن در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شدند.
روز پنجشنبه ۷ دی ماه حداقل ۷ زندانی اهل تسنن هموطن کرد که اکثر آنها از اهالی سنندج بودند در محوطه زندان قزل حصار کرج اعدام شدند.
روز چهارشنبه ۶  دی ماه ۱۲ نفر از زندانیان عقیدتی هموطن کرد اهل تسنن  به سلولهای انفرادی جهت اجرای حکم قرون وسطایی اعدام منتقل شدند که ۷ نفر از آنها به دار آویخته شدند و بقیه را به سلولهای انفرادی خود بازگرداندند.
زندانیان عقیدتی اهل تسنن مدتی پیش ،از زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی  زندان قزل حصارکرج  تبعید شده بودند و از زمان انتقال آنها  به سلولهای انفرادی سالن ۹ زندان قزل حصار تا زمان اعدام شان امکان هیچگونه تماسی با سایر زندانیان و خانواده هایشان را نداشتند.
رژیم ولی فقیه از مدتی پیش با صحنه سازی زورگیری و ارسال فیلم آن به تلویزیونهای فارسی زبان و قرار دادن آن بر روی یوتوپ شروع به زمینه سازی جهت کسب مشروعیت برای اعدام های گسترده  نموده بود. فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران پیشتر این هشدار را داده بود که در جریان تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی رژیم ولی فقیه قصد اعدام های گسترده را دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، اعدام  گروهی حداقل ۷ زندانی عقیدتی هموطن کرد اهل تسنن در زندان قزل حصار را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل ملل متحد ،کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی جهت محاکمه وی می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۸ دی ۱۳۹۱ برابر با ۲۸ دسامبر ۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه اعدام سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: