۱۳۹۱ دی ۷, پنجشنبه

وخیم شدن وضعیت جسمی زندانی سیاسی ایرج محمدی در زندان زاهدان وعدم درمان وی



بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » عدم درمان عمدی زندانی سیاسی ایرج محمدی که هفته هاست از ناراحتی حاد کلیوی  وعفونت شدید رنج می برد .
زندانی سیاسی ایرج محمدی  که در زندان زاهدان در تبعید بسر می برد هفته ها است که از بیماری کلیوی و تشدید عفونت در بدنش رنج می برد اما به دستور بازجوی اطلاعات سپاه پاسداران بنام رضا حسن زاده که از درمان وی ممانعت به عمل می آورند ، وضعیت جسمی این زندانی سیاسی هر روز به وخامت  می گراید.
از طرفی دیگر با اینکه فردی به نام  بهرامی ازسازمان قضایی نیروهای مسلح تهران طی نامه ای به دادستان ارومیه به نام نوروزی خواسته بود که آنها را از تبعید در زاهدان به زندانهای محل سکونتشان بازگرداند، اما نوروزی با انتقال آنها مخالفت می کند. مخالفت این فرد بدلیل افشای هویت  بازجو و شکنجه گر اطلاعات سپاه, سرهنگ ۲ سپاه پاسداران رضا حسن زاده می باشد که مسئول پرونده این زندانی سیاسی است. از زمانی که هویت این شکنجه گر افشا شده است تهدیدات و فشارها علیه زندانی سیاسی ایرج محمدی و خانواده اش به طرز جنون آمیزی افزایش یافته است. این فرد از افشای هویتش شدیدا وحشت زده شده است و گفته می شود از ترس دچار ناراحتی روحی گردیده است.
 در حال حاضر همسر زندانی سیاسی ایرج محمدی که دچار بیماری حاد جسمی است و مدتی است که در بیمارستان بستری می باشد ، بازجو رضا حسن زاده و نوروزی دادستان نظامی ارومیه به قصد انتقام گیری مانع مطلع شدن وی از وضعیت همسرش و یا ملاقات با وی می شوند  .
هم اکنون حداقل ۴ زندانی سیاسی  تبعیدی زندان ارومیه در زندان زاهدان ، زندانی هستند.معلم زندانی محمد امین آگوشی، زندانی سیاسی منوچهر محمدی وزندانی سیاسی پولادخانی می باشند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، عدم درمان این زندانی سیاسی که در شرایط حاد جسمی قرار دارد و ممانعت از ملاقات با همسر بیمارش در بیمارستان را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی برای پایان دادن به جنایت علیه بشریت در ایران  خواستار ارجاع پرونده رژیم ولی فقیه  آخوند علی خامنه ای به مراجع قضایی بین المللی است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۷ دی  ۱۳۹۱ برابر با ۲۷ دسامبر۲۰۱۲
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
دبیر کل ملل متحد آقای بان کی مون
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل


www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
  

هیچ نظری موجود نیست: