۱۳۸۸ آبان ۲۵, دوشنبه

به تعویق انداختن دادگاه زندانی سیاسی ارژنگ داودی برای چهارمین بار

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دادگاه زندانی سیاسی ارژنگ داودی برای چهارمین بار پی در پی به تعویق افتاد.

زندانی سیاسی ارژنگ داودی روز شنبه 23 آبان ماه توسط صلواتی قاضی دادگاه فرمایشی ولی فقیه به شعبۀ 15 دادگاه انقلاب فرا خوانده شد، ولی در آخرین لحظات و بدون اطلاع قبلی به آقای داودی ،وکیل او و خانواده اش دادگاه را به تعویق انداخت.وقتی که خانواده آقای داودی با دادگاه تماس گرفتند و علت به تعویق افتادن را جویا شدند به دروغ به آنها گفته شد که روز دوشنبه دادگاه برگزار خواهد شد. از طرفی همان روز به وکیل آقای داودی گفته شد که دادگاه به تعویق افتاده و زمان تشکیل آن نامشخص است.

این چهارمین باری است که دادگاه زندانی سیاسی ارژنگ داودی بدون دلیل توسط صلواتی قاضی فرمایشی دادگاههای ولی فقیه به تعویق می افتد.تاریخ دادگاههایی که تا به حال به تعویق افتاده به قرار زیر می باشد: اولین دادگاه قرار بود که در تاریخ 25 دی 1387 تشکیل شود ولی در آخرین لحظات و بدون دلیل به تعویق افتاد ، دومین دادگاه 31 فروردین 1388 به بهانۀ عدم حضور نماینده دادستان به تعویق انداخته شد ، سومین دادگاه 18 مرداد 1388 به بهانۀ در مرخصی بودن صلواتی به تعویق افتاد، چهارمین دادگاه 23 آبان ماه جاری بدون دلیل به تعویق افتاد.

به تعویق انداختن دادگاه و بلاتکلیف نگه داشتن زندانیان سیاسی از شیوه های ضدبشری و کینه توزانه این فرد نسبت به زندانیان سیاسی است و از این طریق سعی دارد که فشارهای روانی را علیه زندانی سیاسی و خانواده های آنها وارد کند و پروسه بلاتکلیفی را هر چه بیشتر طولانی کند.

لازم به يادآوري است که زنداني سياسي ارژنگ داودي در آبان ماه 1382 دستگير و 16 ماه بعد توسط حسن زارع دهنوي معروف به قاضي حداد مورد محاکمه قرار گرفت و به حکم سنگين و غير انساني 15 سال زندان و 70 ضربه شلاق محکوم شد. ولي هيچوقت محکومیتش به او کتبا اعلام نشد. عليرغم گذشت سالها از بازداشتش هنوز حکم قطعي وي در ابهام است و در انتظار تشکيل دادگاه بسر مي برد.آقای داودی در طی مدت بازداشت به زندانهای مختلفی تبعید شد از زندان اوین به زندان بندر عباس و سپس به زندان گوهردشت کرج تبعید گردید. او در حال حاضر در بند 4 زندان گوهردشت کرج در کنار مجرمین عادی و خطرناک زندانی است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران،به تعویق انداختن مکرر دادگاههای زندانیان سیاسی و در بلاتکلیفی قرار دادن آنها توسط صلواتی قاضی دادگاههای فرمایشی ولی فقیه را محکوم می کند و از وجدانهاي بيدار و انساندوستان جهان براي پايان دادن به جنايتهاي روزانه در زندانهاي قرون وسطائي ولي فقيه علي خامنه اي استمداد مي طلبد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

25 آبان 1388 برابر با 16 نوامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: