۱۳۸۸ آبان ۱۹, سه‌شنبه

استمداد برای لغو اجرای حکم اعدام احسان فتاحیان

گزارشات حاکی از آن است که قرار است روز چهارشنبه حکم ضد بشری اعدام برای زندانی سیاسی احسان فتاحیان به اجرا در آید .قوۀ قضائیه ولی فقیه قصد دارد برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه به یک جنایت ضدبشری دیگر دست بزند.

احسان فتاحیان 28 ساله که به دلیل فعالیتهای سیاسی خود در سال گذشته دستگیر شده بود.در کمال ناباوری و حیرت در دادگاه تجدید نظر به اعدام محکوم شد و قوۀ قضائیه ولی فقیه قصد دارد که حکم اعدام او را صبح روز چهارشنبه 20 آبان ماه به اجرا درآورد. صدور احکام قضائی علیه زندانیان سیاسی بنابه شرایط و موقعیت سیاسی رژیم تصمیم گیری می شود و مجازاتهای قرون وسطائی اعدام را در شرایطی که رژیم ولی فقیه در وضعیت بحرانی بسر می برد و برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه بکار می برد.

احسان فتاحیان بهار سال 1387 در کامیاران دستگیر شد و بعد از چند مدتی وی را به زندان اداره اطلاعات سنندج منتقل کردند. او در طی این مدت تحت شکنجه های غیر انسانی قرار داشت. بعد از آن وی را به زندان مرکزی سنندج منتقل کردند.زندانی سیاسی احسان فتاحیان در دادگاه انقلاب سنندج با حکم سنگین 10 سال زندان و تبعید محکوم شد. دادستان نسبت به حکم بدوی دادگاه انقلاب اعتراض کرد و پرونده او به دادگاه تجدید نظر استان انتقال یافت . در دادگاه تجدید نظر استان حکم 10 سال زندان او به اعدام تبدیل شد.

اعدام زندانیان سیاسی به دستور و با تایید صادق لاریجانی رئیس قوۀ قضائیه که منصوب ولی فقیه علی خامنه ای است صورت می گیرد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،برای نجات جان این زندانی سیاسی از تمامی سازمانهای حقوق بشری و مراجع بین المللی و انساندوستان جهان و بخصوص هموطنانمان در خارج کشور استمداد می طلبد که تلاشها و کوششهای خود را در ساعات باقی مانده مضاعف نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، خواستار لغو فوری و بی قید وشرط اجرای حکم اعدام زندانی سیاسی احسان فتاحیان است و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات عاجل برای لغو اجرای حکم اعدام این زندانی سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

19 آبان 1388 برابر با 10 نوامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: