۱۳۸۸ آبان ۲۴, یکشنبه

وضعیت وخیم دانشجوی زندانی در زندان گوهردشت کرج

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، وضعیت جسمی دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد رو به وخامت گراییده است. او می بایست مدتی پیش تحت عمل جراحی فوری قرار می گرفت ولی از عمل جراحی او در آخرین لحظات جلوگیری گردید و جان این زندانی را در معرض خطر جدی قرار داده اند .

وضعیت جسمی دانشجوی زندانی میثاق یزدان نژاد به وخامت گرایده است و دردهای مستمر، او را حتی از انجام کارهای شخصی روزانه بازداشته است و شرایط را بر وی بسیار سخت نموده است. داشجوی زندانی به سختی قادر به غذا خوردن،راه رفتن و هنگام سرفه کردن دچار درد های شدید می شود. او تا به حال چندین بار به بهداری زندان گوهردشت کرج مراجعه کرده است ولی هر بار از رسیدگی پزشکی به او با دلایل واهی سر باز زده اند. در آخرین مراجعه ای که به بهداری زندان گوهرداشت داشت به او گفته شد که پزشک مربوطه 4 ماه دیگر به اینجا خواهد آمد و تا آن موقع باید صبر کند. اگر پزشک مربوطه تصمیم به عمل جراحی بگیرد قاضی پرونده و بازجوی وزارت اطلاعات باید با آن موافقت کنندو بعد از آن است که عمل جراحی صورت می گیرد.

دانشجوی زندانی 25 مهرماه دچار ناراحتی حاد جسمی شد و به بهداری زندان اوین منتقل گردید. بدلیل حاد بودن وضعیت جسمی اش او را به بیمارستان طالقانی تهران منتقل کردند. در بیمارستان طالقانی بخاطر حاد بودن وضعیتش بلافاصله به بخش جراحی بیمارستان منتقل شد و آزمایشات اولیه برای انجام عمل جراحی شروع شد و او را آماده عمل جراحی کردند. ولی در آخرین لحظات دانشجوی زندانی را از تخت عمل جراحی خارج کردند و وی را به زندان گوهردشت کرج تبعید مودند.

از طرفی دیگر صلواتی قاضی دادگاههای فرمایشی که دانشجوی زندانی را به 14 سال زندان و تبعید به زندان گوهردشت محکوم کرده است. از دادن حکم غیر انسانی و سنگین به آقای یزدان نژاد و وکیلش خوداری می کند. در صورت نبودن حکم وکیل قادر به اعتراض به آن نخواهد بود و پرونده در دادگاه تجدید نظر مورد رسیدگی قرار نخواهد گرفت.

صلواتی قاضی دادگاه فرمایشی ولی فقیه علی خامنه ای که در صدور احکام اعدام و به اجرا در آوردن این احکام در سالهای گذشته دست او به خون جوانان میهن آغشته شده است .او همچنین برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی شیوه های غیر انسانی علیه آنها بکار می برد که بخشی از آنها را در اینجا ذکر می کنیم ؛ چندین بار زندانی سیاسی را به دادگاه فرا خواندن و هر بار بدون دلیل آن را به تعویق انداختند و بدین طریق زندانیان سیاسی را در بلاتکلیفی طولانی مدت قرار دادن (آقای علی صارمی بیش از 2 سال است که در بلاتکلیفی است) ، زندانی بودن واعدام شدن اعضای خانواده را بعنوان اتهام وارد پرونده زندانی سیاسی کردن و بر مبنای آن حکم صادر کردن (میثاق یزدان نژاد ،اعدام 3 دائی او، زندانی سیاسی بودن پدر و مادرش در دهۀ 60، وبودن خواهرش در قرارگاه اشرف) ،فعالیتهای سیاسی و حقوق بشری گذشته زندانی سیاسی که محکومیت آن را طی کرده است را وارد پرونده کردن و بر مبنای آن حکم صادر کردن، ندادن حکم دادگاه به وکیل و زندانی سیاسی برای اعتراض به آن،منصوب کردن وکیل تسخیری و ممانعت از ورود وکلای انتحابی به پرونده،صدور احکام فله ای علیه دستگیر شدگان قیام، ممانعت از حضور خانواده ها در دادگاه عزیزانشان،رفتار وحشیانه و غیر انسانی و بازجو مابانه با خانواده ها و تهدید آنها .اعمال این فرد از مصادیق بارز جنایت علیه بشریت است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،خارج کردن زندانی سیاسی از تخت عمل جراحی و عدم عمل جراحی که جان زندانی را در معرض خطر جدی قرار میدهدو همچنین قرار ندادن حکم غیر انسانی و سنگین صادر شده در اختیار وکلا برای اعتراض به آن را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل می خواهد برای پایان دادن به جنایتهای مستمر و سیستماتیک علیه زندانیان سیاسی در ایران اقدام نمایند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

24 آبان 1388 برابر با 15 نوامبر 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: