۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

در آستانه 16 آذر موجی از دستگیریها و صدور احکام سنگین علیه فعالین دانشجوئی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نادر احسنی از فعالین دانشجوئی و دستگیر شدگان 16 آذر 1386 توسط محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی 1367 و رئیس شعبۀ 28 دادگاه انقلاب به حکم سنگین یک سال زندان تعزیری محکوم گردید.

در آستانه 16 آذر برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه و بخصوص در میان دانشجویان در روزهای اخیر موجی از دستگیریهای دانشجویان در سراسر ایران آغاز شده است. در این راستای همچنین فعالین دانشجوئی که در سالهای اخیر دستگیر شده بودند و پرونده آنها همچنان باز باقی مانده بود واز محاکمۀ آنها مدتها می گذشت اما از اعلام حکم آنها خوداری می شد.از مدتی پیش صدور احکام سنگین و غیر انسانی علیه آنها آغاز شده است.

روز شنبه 30 آبان ماه محمد مقیسه ای از اعضای کمسیون مرگ قتل عام زندانیان سیاسی 1367 و رئیس شعبۀ 28 دادگاه انقلاب به آقای ابوطالبی وکیل نادر احسنی ابلاغ کرد که موکلش به دلیل تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است. همچنین تا به حال فعالین دانشجوئی دیگری مانند آقای سعید حبیبی 3 سال زندان تعزیری ،مهدی گرایلو 5 سال زندان تعزیری،کیوان امیری الیاسی 5 سال زندان تعزیری،مهدی الیهاری 2 سال زندان تعزیری و سروش ثابت دشتستانی 2 سال زندان تعزیری محکوم شده اند.

نادر احسنی در تاریخ 11 آذر ماه 1386 از جلوی منزل شخصی پدری خود توسط مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین منتقل شد. آقای احسنی به مدت 68 روز در بند 209 زندان اوین زندانی بود، که 58 روز آن را در سلولهای انفرادی بسر برد. او در طی این مدت تحت وحشیانه ترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.آقای احسنی پس 68 روز در بند بودن با تلاشهای گسترده بین المللی، رژیم را وادار به آزادی او و سایر دستگیر شدگان نمود. حسن زارع دهنوی معروف به حسن حداد برای تحت فشار قرار دادن این خانواده آنها را وادار به قرار دادن وثیقه بسیار سنگین 100 میلیون تومانی نمود.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،موجی از دستگیریهای دانشجویان و صدور احکام سنگین علیه فعالین دانشجوئی در آستانه 16 آذر را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می خواهد که پرونده نقض حقوق بشر این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع نماید

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
30 آبان 1388 برابر با 21 نوامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: