۱۳۸۸ آبان ۱۴, پنجشنبه

مبتلایان به ویروس آنفولانزی خوکی در ایران رو به افزایش است

بنابه گزارشات رسیده از چند بیمارستان تهران تعداد بیماران مبتلا به ویروس آنفولانزای خوکی در طی روزهای گذشته رو به افزایش گذاشته است،ولی وزارت بهداشت در قبال این مسئله سکوت کرده و تا به حال حتی در بیمارستانها اقدامات ایمنی و پیشگیرانه را به اجرا نگذاشته اند.

درطی روزهای گذشته تعداد بیماران مبتلا به ویروس آنفولانزای خوکی رو به افزایش گذاشته است.در حال حاضر در بیمارستان هزار تخته خوابه (خمینی) بیش از 135 مبتلا به این ویروس در بخشهای عفونی مردان،عفونی زنان و اورژانس بستری هستند.

در دو روز گذشته 2 تن از بیماران در اثر ابتلا به این ویروس در گذشتند یکی از آنها پسر بچه 8 ساله و دیگری خانمی 30 می باشند. تعدادی از بیماران مبتلا به این ویروس بخاطر نبودن جا فقط به آنها دارو داده می شود و به خانه های خود بازگردانده می شوند.

در چند روز اول به پرسنل بیمارستان اعلام نشده بود که این بیماران مبتلا به ویروس آنفولانزای خوکی هستند و محرمانه نگه داشته می شد.بیماران مبتلا به این ویروس در کنار سایر بیماران بستری هستند و پرسنل بیمارستان که در ارتباط مسقیم با این بیماران هستند فاقد هرگونه وسائل حفاظتی می باشند و در معرض خطر جدی ابتلا به این ویروس قرار دارند.اکثر بیماران به بیمارستان هزار تخته خوابه اعزام می شوند.

در حال حاضر بیمارستانهای که برای درمان مبتلایان به ویروس آنفولانزای خوکی در نظر گرفته شده بیمارستا لقمان و 1000 تخت خوابه(خمینی) تهران می باشند .

بنابه گفتۀ یکی از ویروس شناسان ایران اگر اقدامات پیشگیرانه لازم و سریع صورت نگیرد امکان گسترش و تبدیل آن به یک اپیدمی در سطح کشور بسیار زیاد است. این در حالی است که در خود بیمارستانها برای مبتلایان به این ویروس و پرسنل بیمارستان که در ارتباط مسقیم با این بیماران هستند هیچگونه اقدامات ایمنی و پیشگیرانه در نظر گرفته نشده است.

در رسانه های دولتی توجهی به این ویروس کشنده نمی شود و همچنین برنامه های آموزشی لازم برای تشرح و مقابله با این نوع ویروس اختصاص داده نمی شود. این درحالی که بهداشت جهانی چندین بار در این مورد هشدار جهانی داده است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
14 آبان 1388 برابر با 05 نوامبر
2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 003162072019

هیچ نظری موجود نیست: