۱۳۸۸ آبان ۲۰, چهارشنبه

هنوز از محل بازدشت تعدادی از دستگیر شدگان13 آبان خبری در دست نیست

بنابه گزارشات رسیده ،خانواده های دستگیر شدگان 13 آبان صبح امروز در مقابل دادگاه انقلاب به تجمعات اعتراضی خود ادامه دادند. آنها خواستار اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط ، محل بازداشت و آزادی فوری وبی قید وشرط عزیزانشان هستند.

خانواده های دستگیر شدگان 13 آبان روز چهارشنبه 20 آبان ماه از حوالی ساعت 09:10 برای پیگیری وضعیت و شرایط و محل بازداشت عزیزانشان به دادگاه انقلاب مراجعه کردند و نسبت به ادامه بازداشت آنها دست به تجمع اعتراضی زدند.

در حال حاضر از وضعیت و شرایط بیش از 60 نفر از بازداشتیهای 13 آبان هیچ خبری در دست نیست. تعدادی زیادی از خانواده ها هنوز از محل بازداشت عزیزان خود اطلاعی ندارند.خانواده ها برای اطلاع یافتن از محل بازداشت عزیزانشان و وضعیت و شرایط آنها هر روز از صبح تا پایان وقت اداری در مقابل دادگاه انقلاب تجمع می کنند. آنها در نگرانی شدیدی بسر می برند. علاوه بر خانواده های دستگیر شدگان 13 آبان تعداد زیادی از خانواده های دستگیر شدگان ماه های اخیر در مقابل دادگاه انقلاب دست به تجمع اعتراض زدند. مسئولین دادگاه انقلاب وقتی که با خشم خانواده های مواجه شدند برای آرام کردن آنها برای 16 نفر از دستگیر شدگان 13 آبان قرار کفالت صادر کردند

به خانواده ها گفته شده که پرونده عزیزانشان در شعبۀ 2 بازرپرسی امنیت است . وقتی که آنها با این شعبه تماس می گیرند و محل بازداشت و شرایط و وضعیت عزیزان خود را جویا می شوند به آنها جواب مشخصی داده نمی شود و فقط وعده های دروغین به آنها داده می شود.

خانواده ها اعلام کرده اند که تا آزادی بی قید وشرط تمامی عزیزانشان هر روز در مقابل دادگاه انقلاب به تجمعات اعتراضی خود ادامه خواهند داد. آنها همچنین نسبت به گرفتن اعترافات زیر شکنجه و پرونده سازی و تشکیل دادگاههای فرمایشی علیه عزیزانشان هشدارمیدهند .تعداد خانواده های که در درون و بیرون از دادگاه انقلاب تجمع کرده بودند بیش از 70 نفر تخمین زده می شد.

از طرفی تعدادی از دستگیر شدگان هنگام دستگیری مجروح بودند و گفته می شود که تعدادی از آنها به زندان خورین – ورامین منتقل شده اند.زندان خورن –ورامین شرایطی مشابهی با اردوگاه مرگ کهریزک را دارا است . کسانی که از این زندان نجات یافته اند و در زندانهای مختلف بودند شرایط آنجا را وحشتناک توصیف می کنند.

اسامي تعدادي از بازداشت شده ها ی 13 آبان که تا به حال اسامی 63 نفر آنها را به سازمانهای حقوق بشری ارسال نمودیم جهت اطلاع عموم انتشار میدهیم.

1-نرگس قناعت 28 ساله در مطهري بازداشت شده

2- ناهيد كريمي 31 ساله در هفت تير بازداشت شده

3- مهديه غفاري 25 ساله در زند بازداشت شده

4- مهناز ذوالفقاري 28 ساله و متاهل در ولي عصر بازداشت شده

5- عرفان نصيري 34 ساله در هفت تير بازداشت شده

6- پويا رحيمي 21 ساله در مطهري بازداشت شده

7- محمد اسماعيلي 26 ساله و متاهل در هفت تير بازداشت شده

8- نويد جهاني 26 ساله در زند بازداشت شده

9- علي اسماعيل زاده توسط لباس شخصي ها در هفت تير بازداشت شده

10- امين يوسف پور 30 ساله در طالقاني بازداشت شده

11- حسين عسگري مقدم 20 ساله در ولي عصر بازداشت شده

12- مهرداد علي داري 30 ساله در هفت تير بازداشت شده

13- محمدرضا شيباني 22ساله در مطهري بازداشت شده

14- مهدي نعمتي 29 ساله در هفت تير بازداشت شده

15- آرش جعفري 27 ساله در ولي عصر بازداشت شده

16- فرزين امير احمدي 33 ساله و متاهل در زند بازداشت شده

17- شايان رجبي 20 ساله در هفت تير بازداشت شده

18- امير رضا طباطبايي 24 ساله در هفت تير بازداشت شده

دستگیر شدگان 13 آبان در معرض خطر جدی شکنجه بازجویان سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات قرار دارند.بازجویان برای توجیه بازداشت دستگیر شدگان، آنها را در زیر شکنجه های غیر انسانی و قرون وسطائی قرار میدهند تا وادار به اعتراف کنند. اعترافات آنها را برای پرونده سازی بکار می برند. تا در دادگاههای فرمایشی برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه به احکام سنگین و غیر انسانی محکوم نمایند.سیاست سرکوب و شکنجه و پرونده سازی و محکومیتهای سنگین را علی خامنه ای ولی فقیه تعیین می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،نسبت به خطر جدی شکنجه و پرونده سازی و صدور احکام سنگین علیه دستگیر شدگان 13 آبان هشدار میدهد و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه شکنجه و دستگیریهای خودسرانه می خواهد برای نجات جان دستگیر شدگان اقدام فوری نمایند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

20 آبان 1388 برابر با 11 نوامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

توجه: استفاده از گزارشها ولیست اسامی دستگیر شدگان فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

هیچ نظری موجود نیست: