۱۳۸۸ آبان ۳۰, شنبه

تایید حکم سنگین و غیر انسانی علیه یک زندانی سیاسی

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، حکم سنگین و غیر انسانی زندانی سیاسی حسین اعزامی که به 2 سال زندان محکوم شده بود مورد تایید دادگاه تجدید نظر قرار گرفت.

زندانی سیاسی حسین اعزامی 21 ساله و تنها نان آور خانواده و از اقشار ضعیف جامعه است. هفتۀ گذشته حکم سنگین و غیر انسانی 2 سال زندان که صلواتی رئیس دادگاه فرمایشی ولی فقیه، با اتهامات ساختگی بازجویان وزارت اطلاعات محکوم کرده بود در دادگاه تجدید نظر شعبۀ 36 دادگاه انقلاب توسط فردی بنام زرگر مورد تایید قرار گرفت.

خانواده اعزامی برای ملاقات با قاضی تجدید نظر دادگاه انقلاب مدتها پیگیر بودند تا بالاخره توانستند با وی قبل از تشکیل دادگاه صحبت کنند. این خانواده از وضعیت سخت معیشتی ، فرزند مبتلا به سرطان خود که نیاز مبرم به درمان دارد و هزینۀ ویژه ای را می طلبد و مستاجر بودن خود را با زرگر در میان گذاشتند. آنها به زرگر یادآوری کردند که حسین تنها نان آور خانواده است و بودن او در بازداشت شرایط معیشتی خانواده را بسیار سخت خواهد کرد. در ضمن فرزند آنها بی گناه است و از بی گناهی وی خود آگاه هستند. زرگر رئیس شعبۀ 36 دادگاه تجدید نظر انقلاب با لحنی خشن و توهین آمیز خطاب به این خانواده دردمند و آزادیخواه گفت:پسرتون که لات و عربده کش است. دادگاه تجدید نظر غیابی تشکیل شد . زندانی سیاسی حسین اعزامی از حق حاضر شدن در دادگا و دفاع از خود محروم شد او همچنین از داشتن وکیل انتخابی محروم بود. دادگاه انقلاب اجازه ورود وکلای انتخابی به پرونده زندانیان سیاسی را نمی دهد. در صورتیکه در شعبۀ 54 دادگاه تجدید نظر انقلاب شیوه تشکیل دادگاه متفاوت است و با حضور زندانی سیاسی و وکیل تسخیری تشکیل می شود.

لازم به یادآوری است که حسین اعزامی در تاریخ 24 خرداد ماه هنگامی که از خانه به قصد خرید هدیه روز مادر خارج می شد توسط بسیجیها دستگیر شد و در بازداشتگاه مورد شکنجه جسمی شدید قرار گرفت.او پس از مدتی به زندان اوین منتقل گردید . در آنجا مورد شکنجه بازجویان قرار گرفت که او را وادار به اعتراف کنند تا از این اعترافات برای پرونده سازی علیه او بکار برده شود.زندانی سیاسی حسین اعزامی در دادگاه فرمایشی ولی فقیه علی خامنه ای که توسط صلواتی برگزار می شد شرکت داده شد. آقای اعزامی تمامی اتهامات وارده را رد کرد و بر بی گناهی خود پافشاری نمود که باعث خشم بازجویان و صلواتی گردید.صلواتی برای انتقام گیری از این زندانی سیاسی او را به 2 سال زندان محکوم کرد و پرونده وی را به دادگاه تجدید نظر ارجاع دادو حکم غیر انسانی 2 سال زندان او مورد تایید قرار گرفت. زندانی سیاسی حسن اعزامی در حال حاضر در بند 350 زندان اوین در بازداشت بسر می برد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،صدور احکام سنگین و غیر انسانی و گروهی علیه زندانیان سیاسی که حق دفاع و داشتن وکیل انتخابی از آنها سلب شده را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و گزارشگر ویژه دستگیریهای خودسرانه سازمان ملل متحد خواهان اقدامات عاجل برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

30 آبان 1388 برابر با 21 نوامبر 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: