۱۳۸۸ آبان ۲۲, جمعه

استقبال مردم از زندانی سیاسی آزاد شده

بنابه گزارشات رسیده به فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران سید ظهور نبوی چاشمی مقاله نویس مجلۀ سرزمین آریائی پس از 2 سال و 8 ماه بی گناه در زندان بودن .روز چهارشنبه قوۀ قضائیه بر بی گناهی او صحه گذاشت و او را آزاد کرد.

زندانی سیاسی سید ظهور نبوی 50 ساله روز جهارشنبه 20 آبان ماه آزاد شد. او پس از 2 سال و 8 ماه در بازداشت بودن بدلیل نوشتن سلسله مقالات خود در مجلۀ سراسری سرزمین آریائی به حکم سنگین و غیر انسانی 4 سال زندان محکوم شد. آقای نبوی در طی مدت بازداشتش نسبت به این حکم سگین و بی گناه بودنش بارها اعتراض کرد تا اینکه قوۀ قضائیه بر بی گناهی او صحه گذاشت و وی را آزاد کرد.

هنگامی که حکم آزادی این زندانی سیاسی به او اعلام شد باعث خوشحالی تمامی زندانیان سیاسی بند 350 گردید و هنگام خروج از بند 350 زندان اوین زندانیان سیاسی با خواندن سرود و خوشحالی او را بدرقه می کردند. در آنجا زندانیان سیاسی بصورت دسته جمعی سرود یار دبستانی را خواندن.

زندانی سیاسی سید ظهور نبوی هنگام ورود به شهر سمنان زادگاه و محل سکونتش با دسته های گل مورد استقبال گرم خانواده،دوستان و مردم شهر قرار گرفت. استقبال کنندگان از او آرزوی روزی را می کردند که دربهای زندانهای ولی فقیه توسط مردم گشوده شود و همۀ زندانیان سیاسی آزاد شوند. نیروهای اطلاعاتی آن منطقه را زیر نظر خود داشتند تا شاید از تجمع بیشتر مردم جلوگیری کنند.

این خانواده آزادیخواه مورد احترام مردم در شهرهای تهران،سمنان و قم می باشند و در حال حاضر چند عضو از این خانواده در زندانهای مختلف بسر می برند که عبارتند از: خانم ها فاطمه نبوی و طیبه نبوی در زندان سمنان، فعال دانشجوئی عاطفه نبوی در بند زنان زندان اوین،سید ضیاء نبوی دبیر شورای دفاع از حق تحصیل در بند 350 زندان اوین ،سید جلال نبوی 27 ساله که اخیرا در منزلش در قم دستگیرشد و به بند 209 زندان اوین منتقل شد. خانم خدیجه نبوی همسر سید ضیاء نبوی بدلیل دفاع از همسرش به یک سال زندان تعزیری محکوم شده است. همچنین تعداد زیادی از اعضای این خانواده دارای محکومیتهای تعلیقی هستند.اکثر این دستگیریها و فشارها بدلیل حضور اعضای این خانواده در قرارگاه اشرف در عراق می باشد.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،دستگیری زندانیان سیاسی که تنها به جرم دیدگاه خود بی گناه در زندان بسر می برند را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بی قید و شرط آنها است و از کمیساریای عالی حقوق بشر خواستار اقداماتی برای ازادی زندانیان سیاسی در ایران است.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

22 آبان 1388 برابر با 13 نوامبر 2009



http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: