۱۳۹۴ آبان ۱۷, یکشنبه

یورش مامورین وزارت اطلاعات و دستگیری زندانی سیاسی عباس عسگری زاده و انتقال وی به زندان اوین


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یورش مامورین وزارت اطلاعات به منزل زنذانی سیاسی سابق عباس عسگری زاده و انتقال وی به زندان اوین.
در طی روزهای گذشته مامورین وزارت اطلاعات به منزل زندانی سیاسی عباس عسگری زاده ۷۴ ساله یورش بردند و وی را دستگیر و به بند ۷ زندان اوین منتقل نمودند. او از خانواده اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران می باشد.
زندانی سیاسی عباس عسگری زاده بارها توسط مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹ شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل گردید و مورد شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.
 زندانی سیاسی عباس عسگری زاده یکبار در سال ۱۳۶۱ به مدت ۱ سال در زندان بسر برد و در سال ۱۳۶۵ مجددا دستگیر و با پرونده سازی بازجویان وزارت اطلاعات به ۳ سال زندان محکوم شد و پس از طی محکومیت غیر انسانی و غیر قانونی از زندان آزاد گردید.
همزمان با موشک باران کمپ لیبرتی به منظور قتل عام  اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران توسط سپاه تروریستی قدس ولی فقیه در طی هفته های گذشته تعدادی از خانواده های مجاهدین در تهران و کرج دستگیر شده اند که از جمله آنها فاطمه مثنی ،فاطمه (حوری) ضیایی  به همراه همسرش محمود عظیمی  را می توان نام برد . تمامی آنها از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشند .اکثر آنها  در اثر شکنجه های غیر انسانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات بیمار می باشند.
 فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، یورش به منزل شهروندان بی دفاع ، دستگیری و انتقال آنها به شکنجه گاه های ولی فقیه را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندعلی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.   

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۷ آبان ۹۴ برابر با ۸ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: