۱۳۹۴ آذر ۵, پنجشنبه

گسترش اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان اوین در اعتراض به دستگیری خانواده های زندانیان سیاسی


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  اعتصاب غذای زندانیان سیاسی  در زندان  اوین  در اعتراض به دستگیری خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها رو به گسترش است.
روز پنجشنبه ۵ آذر ماه زندانی سیاسی پوریا ابراهیمی به جمع اعتصاب غذا کنندگان در زندان اوین پیوست. این زندانی سیاسی در اعتراض به یورش وحشیانه، ضرب و شتم و دستگیری تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها در مقابل زندان اوین  و ساختمان دنا  دست به اعتصاب غذا زده است  و اعلام نمود تا زمانیکه خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها از زندان آزاد نشوند به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
روز چهارشنبه ۴ آذر ماه نیز زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی به جمع اعتصاب غذا کنندگان زندان اوین پیوست .او با خانواده های زندانیان سیاسی دستگیر شده و در اعتصاب غذا  اعلام همبستگی کرد و خواهان آزادی فوری و بدون قید و شرط تمامی  آنها شد.از طرفی زندانی سیاسی علی معزی توسط حیدر پور رئیس بند ۸ زندان اوین  احضار گردید  و تهدید شد که در صورت ادامه اعتصاب غذا به نقطه ای دیگر منتقل خواهد شد.
در حال حاضر علاوه بر زندانیان سیاسی نامبرده  زندانیان سیاسی امید علیشناس و محمد سعید حسین زاده در زندان اوین در اعتصاب غذا بسر می برند .
همچنین زنان زندانی سیاسی سیمین عیوض زاده و لیلا میرغفاری از دستگیر شدگان درمقابل زندان اوین از روز شنبه ۳۰ آبان ماه  در زندان قرچک ورامین  دست به اعتصاب غذا زده اند و اعلام کرده اند تا زمانیکه آزاد نشوند به اعتصاب غذای خود ادامه خواهند داد. در حال حاضر ۴ تن از زنان دستگیر شده در زندان قرچک ورامین زندانی می باشند   که نام های آنها به قرار زیر می باشد : خانم ها سیمین عیوض زاده، لیلا میر غفاری ،فریده مراد خانی و شرمین یمنی .
  فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته های به حق زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در زندان قرچک ورامین و زندان اوین حمایت می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به سرکوب زندانیان سیاسی ، خانواده ها و حامیان زندانیان سیاسی  و آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها است  .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۶ آذر ۹۴ برابر با ۲۶ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است 

هیچ نظری موجود نیست: