۱۳۹۴ آذر ۲, دوشنبه

استمرار اذیت و آزار و تهدید بازداشت شدگان اندیمشک و هفت تپه توسط اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران »اذیت و آزار مستمر دستگیر شدگان اندیمشک و هفت تپه که با تعیین وثیقه های سنگین آزاد شده اند ادامه دارد.
دستگیر شدگان  اندیمشک و هفت تپه که تعدادی از آنها از زندانیان سیاسی دهه ۶۰ می باشند بطور مستمر مورد  اذیت و آزار ، احضار روزانه و هفتگی قرار دارند.  آنها پس از ۳۵ روز بازداشت در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه و زندان کارون اهواز  که تحت شکنجه های جسمی و  روحی بازجویان اطلاعات سپاه پاسداران  قرار داشتند، با وثیقه های سنگین  بین ۱۰۰ الی ۴۰۰ میلیون تومان آزاد شدند . دستگیر شدگان حدودا ۱۰نفر بودند که   ۶ تن ازآنان مرد و ۴ تن  خانم  می باشند .البته خانم اشرف رحیم خانی و ۳ خانم دیگر  یک شب بعد از دستگیری آزاد شدند.آقایان دستگیر شده حوالی ۲۹ مهر ماه با وثیقه های سنگین آزاد شدند. 

اسامی دستگیر شدگان به قرار زیر می باشد :
۱ـ زندانی سیاسی علی محمد جهانگیری
۲ـ مهندس عبدالرضا شاکری
۳ـ حقوق دان عزت الله جعفری
۴ـ شاپور رشنو
۵-ـ علی نجاتی فعال کارگری
۶ـ امیر رحیم خانی
ماموران اطلاعات سپاه پاسداران ۲۵ شهریور ماه حوالی ساعت ۰۱:۳۰ بامداد مسلح و نقاب بر چهره  همزمان به منازل فعالین مدنی و کارگری  یورش بردند و با رفتارهای  وحشیانه آنها را دستگیر و به مراکز اطلاعات سپاه پاسداران منتقل کردند آنها بیش از ۲ هفته در سلولهای انفرادی اطلاعات سپاه تحت ضرب و شتم و شکنجه روحی قرار گرفتند و سپس به زندان کارون منتقل شدند .
ماموران اطلاعات سپاه پاسداران برخی  وسایل شخصی دستگیر شدگان مانند  لپ تاب که بعضی از آنها مربوط به فرزندانشان می باشد که برای تحصیلات خود بکار می بردند،تلفنهای موبایل  و کتابهای آنها را با خود بردند و علیرغم گذشت بیش از ۲ ماه از بازگرداندن آنها خوداری می کنند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ادامه   اذیت و آزار و احضارهای روزانه دستگیر شدگان اندیمشک و مورد تهدید قرار دادن آنها و همچنین پرونده سازی علیه آنها و عدم بازگرداندن اموال شخصی آنها را محکوم می کند   و خواستار دخالت گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد به منظور جلوگیری از یورشهای وحشیانه نیم شب  با نشانه گیری سلاح بر دستگیر شدگان و خانواده های آنها در حالی که نقاب بر چهره دارند و پایان دادن به پرونده سازی علیه فعالین مدنی و کارگری در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳ آذر۹۴ برابر با ۲۳ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: