۱۳۹۴ آبان ۱۹, سه‌شنبه

اعتراضات گسترده دانشجویان در دانشگاه ارومیه با شعار خامنه ای شرمت باد ، شرمت باد


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» ادامه یافتن تظاهرات گسترده  هموطنان آذری در شهر ارومیه و سایر شهر های مختلف ایران  با شعارهایی همچون خامنه ای شرم  ایله ، شرم ایله (خامنه ای شرمت باد شرمت باد)
روز سه شنبه ۱۹ آبان ماه  از حوالی ساعت ۱۰ صبح دانشجویان در دانشگاه ارومیه در محوطه دانشگاه  تجمع کردند و شروع به سر دادن شعار علیه آخوند خامنه ای ولی فقیه رژیم نمودند از جمله شعارهایی که داده می شد : خامنه ای شرم ایله ، شرم ایله ؛ما سرباز بابک  خرمدین هستیم و برای مردن آماده ایم و شعارهای مختلف دیگر.
اعتراضات دانشجویان و مردم تا لحظه گزارش این خبر همچنان ادامه دارد.
 از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر ولی فقیه از بامداد صبح روز سه شنبه به منازل مردم در نقاط مختلف شهرارومیه یورش بردند و تعداد بیشماری از جوانان را دستگیر و به نقطه ای نامعلوم منتقل کردند.  بنابه گفته شاهدین عینی در روز سه شنبه گروه گروه از جوانان دستگیر و با ون های نیروهای سرکوبگر به نقطه نامعلومی منتقل شده اند.این جوانان در خیابانهای عطایی،حافظ، آپادانا ، شیخ تپه،ابوذر، خیام و سایر خیابانها دستگیر شدند. 
از امروز صبح نیروهای سرکوبگر ولی فقیه یک حکومت  نظامی اعلام نشده در سطح شهر ارومیه بر پا کرده بودند و از تجمع بیش از ۳ نفر جلوگیری می کردند. نیروهای سرکوبگر موتور سوار گارد ویژه  در سطح شهر بصورت
گروهی مانور می دادند  و سعی در ایجاد رعب و حشت در بین  مردم  را داشتند اما مورد تمسخر مردم و جوانان قرار می گرفتند و جوانان و مردم بصورت گروه های چند صد نفره به اعتراضات خود ادامه می دادند. شعارها متوجه شخص ولی فقیه و نیروهای سرکوبگر وی بود .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواست به حق هموطنان آذری حمایت می کند و از مراجع بین المللی و حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید و شرط دستگیر شدگان است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

۱۹ آبان ۹۴ برابر با ۱۰ نوامبر ۲۰۱۵




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: