۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

به وخامت گراییدن وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اعتصاب کننده در زندان اوین


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در بند ۸ زندان اوین رو به وخامت گرایید است.
با ادامه اعتصاب غذا وضعیت جسمی زندانیان سیاسی اعتصاب کننده در زندان اوین روبه وخامت می رود . فشار خون زندانی سیاسی امید علی شناس در ششمین روز اعتصاب غذا شدیدا افت کرده است به حدی که امروز فشار خون وی ۸ روی ۵ بوده است و از سردرد و سرگیجه شدیدا رنج می برد. همچنین زندانی سیاسی دهه ۶۰ علی معزی در سومین روز اعتصاب غذا دچارسرگیجه، افت شدید فشارخون شده و ضربان قلب وی  نامنظم شده است و خطر جدی جان او را تهدید می کند. امروز شرایط او به حدی حاد شد که به بهداری اوین منتقل و پس از مدت کوتاهی به بند ۸ بازگردانده شد.

از طرفی دیگر روز پنجشنبه ۵ آذر ماه  زندانی سیاسی محسن شجاع از دستگیر شدگان اخیر  در اعتراض به یورش وحشیانه ، ضرب و شتم ، دستگیری و انتقال وی به زندان اوین دست به اعتصاب غذا زد .تعداد زندانیان سیاسی اعتصاب غذاکننده در بند ۸ زندان اوین به ۴ نفر رسیده است .
آنها اعلام کرده اند تا زمانیکه خانواده های دستگیر شده و حامیان آنها از زندان آزاد نشوند به اعتصاب غذای خود ادامه می دهند.

  فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، از خواسته های به حق زندانیان سیاسی اعتصاب غذا کننده در زندان اوین حمایت می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به سرکوب زندانیان سیاسی ، خانواده ها و حامیان زندانیان سیاسی  و آزادی فوری و بدون قید و شرط آنها است  .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۷ آذر ۹۴ برابر با ۲۷ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: