۱۳۹۴ آبان ۲۰, چهارشنبه

دستگیری ، ضرب و شتم وحشیانه یک دانشجو در تجمع خانواده های زندانیان سیاسی


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» مامورین وزارت اطلاعات به یکی از جوانان که در اعتراضات خانواده های زندانیان سیاسی شرکت کرده بود یورش بردند  وبا ضرب و شتم وحشیانه او را دستگیر و به نقطه ای نامعلوم منتقل کردند.
  روز دوشنبه ۱۸ آبان ماه  در حالی که خانواده های زندانیان سیاسی وطرفداران آقای طاهری و تعدادی از شخصیتهای سیاسی و مدافع حقوق بشر در مقابل ساختمان دنا تجمع کرده بودند و در حال اعتراض به دستگیری و ادامه بازداشت  غیر قانونی عزیزان خود بودند حوالی ساعت ۱۰:۳۰ صبح به وقت محلی جوانی که دست نوشته ای با شعار اعدام جوانان در ایران را متوقف کنید در دست داشت  مورد یورش وحشیانه  ماموران وزارت اطلاعات قرار گرفت و وحشیانه او را زیر آماج ضربات مشت و لگد خود قرار دادند. در همین حال وی را سوار ماشین  ون کرده و به نقطه ای نامعلوم منتقل نمودند. 
این جوان علیرضا وارسته ۲۳ ساله دانشجوی دانشگاه  تربیت معلم شهر کاشان می باشد. او پیش از این دانشجوی اخراجی دانشگاه تربیت معلم تهران بود. علیرضا وارسته در جریان  قیام مردم ایران  در سال ۸۸ دستگیر و به مدت ۳ ماه زندانی بود و تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.
او از بیماری حاد رنج می برد و خطر جدی شکنجه جسمی و روحی و بکار گیری بیماریش به عنوان اهرم فشارعلیه وی  توسط بازجویان وزارت اطلاعات  ولی فقیه وجود دارد.
لازم به یاد آوری است که در وب سایت آقای نوری زاد ویدیو کلیپی وجود دارد که وی در حال مصاحبه با این دانشجو است. 
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،  یورش به این جوان دانشجو در تجمعات خانواده های زندانیان سیاسی  ،ضرب و شتم وحشیانه وی و  انتقال او به نقطه ای نامعلوم را به شدت محکوم می کند و نسبت به خطر جدی شکنجه های وحشیانه و غیر انسانی توسط بازجویان وزارت اطلاعات علیه این دانشجو شدیدا ابراز نگرانی می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای آزادی فوری و بدون قید و شرط این دانشجوی زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۲۰ آبان ۹۴ برابر با ۱۱ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193
طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

      

هیچ نظری موجود نیست: