۱۳۹۴ آذر ۶, جمعه

اعتراضات گسترده و خودداری جمعی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج از ملاقات با خانواده هایشان


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »   تعداد کثیری از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به ایجاد پستهای بازرسی  به منظور بازرسی بدنی زندانیان سیاسی که  به سالن ملاقات جهت ملاقات کابینی با خانواده هایشان می روند دست به اعتراض زدند و از ملاقات با خانواده هایشان خوداری کردند.
روز چهارشنبه ۴ آذر ماه  برای سومین هفته متوالی ، هشت تن از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در اعتراض به بازرسیهای توهین آمیز زندانیان سیاسی توسط زندانبانان ولی فقیه از ملاقات با خانواده هایشان خوداری کردند.
درطی  چند هفته گذشته فشارها  و اذیت و آزارها علیه زندانیان سیاسی در زندان گوهردشت کرج شدت یافته است . از جمله : یورشهای مستمر به سلول زندانیان سیاسی در نیمه های شب و بازرسی وحشیانه و غیر انسانی و توهین به آنها.
و اخیرا به دستور بازجویان وزارت اطلاعات در چند هفته گذشته در مسیر رفت و بازگشت   زندانیان سیاسی به سالن ملاقات  به منظور ملاقات کابینی با خانواده هایشان  در سه  نقطه مورد بازرسی بدنی توهین آمیز و تحقیرکننده قرار می گیرند.
زندانیان سیاسی که  در اعتراض به این اعمال غیر انسانی و توهین آمیز از ملاقات با خانواده هایشان خوداری کرده اند عبارتند از : سعید شیرزاد ، شاهین ذوقی تبار ، لطیف حسنی ، سعید ماسوری ، جواد فولادوند ، امیر قاضیانی ، رضا اکبری منفرد و صالح کهندل می باشند.
     
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،تشدید فشارها ، اذیت و آزارها و رفتارهای توهین آمیز و تحقیر کننده علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به تشدید فشارها و رفتارهای تحقیر آمیز علیه زندانیان سیاسی در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  است  .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۷ آذر ۹۴ برابر با ۲۷ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: