۱۳۹۴ آذر ۳, سه‌شنبه

اسامی تعدادی از خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها که در روزهای اخیر دستگیر شده اند


بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران »  خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها که در روزهای اخیر دستگیر شده اند  در زندان قرچک ورامین و بند ۸ زندان اوین به ۱۵ نفر رسیده است  که ۲ نفر از آنها از روز شنبه در اعتراض به این دستگیریها دست به اعتصاب غذا زده اند.
دستگیریها روزهای گذشته در زندانهای قرچک و رامین و بند ۸  زندان اوین حداقل  به ۱۵ نفر رسیده است. اسامی زنان  دستگیر شده در زندان قرچک ورامین به قرار زیر می باشد :زندانی سیاسی سیمین عیوض زاده مادر زندانی سیاسی امید علیشناس که از روز شنبه در اعتصاب غذا بسر می برد.، زندانیان سیاسی لیلا میرغفاری  و شرمین یمنی می باشند . اسامی دستگیر شدگان روزهای اخیر  در بند ۸  زندان اوین به قرار زیر می باشند؛ محسن حاصلی ، محسن شجاع ، زرتشت احمدی ، داود نعمتی ، احسان خیبر ، مسعود حمید ، علی بابایی ، اسماعیل حسینی ، عبدالعظیم عروجی، ارشیا رحمتی ، حامد گودرزی ، ابراهیم زاده می باشند .
از طرفی دیگر زندانی سیاسی محسن شجاع از دستگیر شدگان روزهای اخیر اعلام نمود در صورتیکه زنان دستگیر شده اخیر در زندان قرچک ورامین آزا نشوند از روز چهارشنبه ۴ آذر ماه دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
زندانی سیاسی امید علی شناس در پی دستگیری مادرش از روز شنبه ۳۰ ابان ماه دست به اعتصاب غذا زده است و اعلام نموده است تا آزادی مادرش به اعتصاب غذای خود ادامه خواهد داد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه  نیروهای سرکوبگر ولی فقیه در  روز های گذشته علیه خانواده های زندانیان سیاسی و حامیان آنها در تهران و دستگیری  و بازداشت تعداد زیادی  آنها در زندانهای اوین و قرچک ورامین را محکوم می کند  و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به سرکوب خانواده های  زندانیان سیاسی و حامیان انها و آزادی بدون قید و شرط و فوری  آنها است  .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۴ آذر ۹۴ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: