۱۳۹۴ آبان ۱۱, دوشنبه

یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان در اثر عدم درمان جان باخت



بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» فوت یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان به دلیل عدم رسیدگی های پزشکی و درمانی.

روز جمعه ۷ آبانماه زندانی آرمان پایه پس از ۱ سال بیماری و تحمل دردهای شدید و جانکاه به دلیل عدم رسیدگی های پزشکی و درمانی جان باخت. زندانی آرمان پایه ۴۲ ساله گفته می شود که  سرهنگ نیروی انتظامی بوده و به اتهام ارتباط با گروههای مخالف رژیم ولی فقیه و همچنین داشتن مواد مخدردر سال ۱۳۷۸ دستگیر و به زندان مرکزی زاهدان منتقل گردید .وی در دادگاه انقلاب شهر زاهدان به حبس ابد محکوم شد.
 این زندانی از حدود ۱ سال پیش دچار بیماری التهاب کبد شده بود که در اثر این بیماری تمام بدن وی متورم گردیده بود به طوریکه پزشک زندان مرکزی زاهدان اعلام کرده بود که باید در بیمارستان خارج از زندان تحت مداوا قرار گیرد.اما زندانبانان ولی فقیه از درمان و رسیدگیهای پزشکی به وی خودداری می کردند.
این زندانی روز چهارشنبه ۵ آبان ماه در زندان مرکزی زاهدان به کما فرو می رود و بعد از مدتی به بیمارستان خارج از زندان اعزام و نهایتا روز جمعه ۷ آبان ماه فوت می کند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران عدم درمان و رسیدگی های پزشکی بیماران در زندانهای ولی فقیه آخوند علی خامنه ای که منجر به فوت و یا نقص عضو زندانیان می شود را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارسال پرونده جنایت علیه بشریت آخوند علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد به منظورپایان دادن به کشتارها، اعدام و شکنجه در زندانهای ولی فقیه است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۱ آبان ۹۴برابر با ۲ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: