۱۳۹۴ آذر ۱, یکشنبه

لغو ملاقات کودکان با مادران زندانی سیاسی خویش برای فراهم کردن ملاقات بابک زنجانی با همسرانش


 بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران » لغو ملاقات کودکان با مادرانشان در زندان اوین به دلیل اینکه بابک زنجانی در سالن ملاقات می خواست با همسران خویش ملاقات کند.
روز چهارشنبه ۲۷ آبان ماه کودکانی که سنین آنها کمتراز ۱۸ سال  می باشد برای ملاقات با مادرانشان که زندانی سیاسی می باشند به سالن ملاقات اوین مراجعه کردند . در حالی که کودکان در انتظار مادران خود در سالن ملاقات نشسته بودند ومادران آنها نیز آماده رفتن به سالن ملاقات می شدند  در آخرین لحظات کودکان را بدون ملاقات و در حالی اشک در چشمانشان جاری بود از سالن ملاقات خارج کردند وهمزمان  به مادران پیام داده شد که امروز نمی توانند با فرزندانشان ملاقات کنند.مادران دست به اعتراض زدند و از این عمل ناگهانی زندانبانان سخت خشمگین شدند . برخی از مادران حاضر به برگشت به بند نبودند و خواهان ملاقات با فرزندان خود شدند.
زندانبانان به مادران زندانی سیاسی گفتند که قرار است بابک زنجانی با همسران خود ملاقات داشته باشد و به این دلیل سالن ملاقات باید برای آنها تخلیه شود .
از طرفی دیگر خانواده های زندانیان سیاسی شاهد ورود ۳ همسر بابک زنجانی به سالن ملاقات بودند.
در رژیم ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  باید بزرگترین سارق و اختلاسگر تاریخ ایران  از چنین امکاناتی برخوردار باشد و تمامی سالن ملاقات در اختیار وی و همسرانش قرار گیرد، اما کودکانی که ناچار هستند ۲ هفته صبر کنند تا نوبت ملاقات آنها با مادرانشان شود و از مدرسه مرخصی بگیرند و از درس خویش عقب بیافتند باید به دلیل قرار ملاقات این اختلاس گر  با همسرانش از ملاقات با مادران خود در آخرین لحظات محروم شوند و به دلیل تعطیلات آینده این کودکان ۱ ماه نخواهند توانست با مادران خود ملاقات کنند.
کودکان خانواده مثنی، خانواده مرادی، خانواده زهتابچی، خانواده حسامی و سایر خانواده ها از ملاقات با مادران خود محروم شدند .

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، لغو کردن ناگهانی ملاقات کودکان با مادران زندانی سیاسی خویش بدلیل ملاقات بابک زنجانی بزرگترین سارق تاریخ ایران با همسرانش را محکوم می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
اول آذر ۹۴ برابر با ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: