۱۳۹۴ آبان ۳۰, شنبه

ممانعت بازجویان وزارت اطلاعات از درمان زندانی سیاسی غلامحسین کلبی در زندان کارون اهواز




بنابه گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی درایران »  وضعیت و شرایط  جسمی زندانی سیاسی

 
غلامحسین کلبی در زندان کارون اهواز به وخامت گراییده است اما   باز جویان وزارت اطلاعات ولی فقیه از درمان وی ممانعت می کنند  .
زندانی سیاسی غلام حسین کلبی در وضعیت حاد جسمی بسر می برد. او از عفونت گوش چپ و همچنین عفونت لثه هایش و سایر بیماریها  شدیدا رنج می برد. گوش چپ وی دچار عفونت شدید است و مدت  طولانی است که از دردهای طاقت فرسایی آن رنج می برد و شنوایی اش را هم از این ناحیه از دست داده است او نیاز مبرم به درمان در بیمارستانهای خارج از زندان را دارد . اما بازجویان وزارت اطلاعات از درمان وی ممانعت می کنند و بیماریهایش را به عنوان اهرم فشار علیه او بکار می برند .
زندانی سیاسی غلامحسین کلبی دی ما ۱۳۷۹ در دزفول دستگیر و به مدت ۱۴ ماه در سلولهای انفرادی شکنجه گاه وزارت اطلاعات اهواز زندانی بود و تحت شدیدترین شکنجه های جسمی و روحی بازجویان و زارت اطلاعات قرار داشت سپس او را به بن بند ۲۰۹ زندان اوین شکنجه گاه وزارت اطلاعات منتقل کردند و در سال ۱۳۸۱ در یک دادگاه فرمایشی ولی فقیه به اعدام محکوم شد ولی در اثرفشارهای بین المللی و داخلی حکم اعدام وی به حبس ابد تقیلیل یافت او به اتهام داشتن ارتباط با سازمان مجاهدین خلق ایران دستگیر شده است.
زندانی سیاسی غلامحسین کلبی، خلبان زندانی سیاسی ایوب پرکار و مسعود مسعودی به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران همراه با زندانیان سیاسی  هموطنان عرب خوزستان و تعدادی از مجرمین عادی  در بند ۸  معروف به بند امنیتی زندان کارون زندانی هستند. در این بند کوچک و محصور بیش از ۴۰ زندانی در آن جای داده اند این بند شباهت زیادی به یک قفس دارد. این بند دارای ۶ سلول است  زندانیان سیاسی در سلولهای ۳ و ۶  آن زندانی هستند
حیاط این بند که به عنوان هواخوری، زندانیان از آن استفاده می کنند. ابعاد آن ۵ در ۱۵ متر مربع می باشد دارای سقف مشبک که با آهن پوشیده شده است و ار تفاع آن پایین است.
زندان کارون دارای یک بهداری است که دشک ها و پتوهایی  که روی تختهای آن قرار دارند بسیار کثیف و بوی تعفن می دهند که بیماران حتی در شرایط حاد جسمی  حاضر به بستری شدن در آنجا نیستند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان زندانیان سیاسی و بکار گیری بیماری زندانیان سیاسی به عنوان اهرم فشار علیه آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار دخالت برای پایان دادن به عدم درمان و سرکوب زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۳۰ آبان ۹۴ برابر با ۲۱ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: