۱۳۹۴ آبان ۱۴, پنجشنبه

یک زندانی برای رهایی یافتن از شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی در زندان زاهدان اقدام به خودکشی نمود


بنا به گزارشات رسیده به « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران» یک زندانی در زندان مرکزی زاهدان در اعتراض به شرایط غیر انسانی و قرون وسطایی اقدام به خودکشی نمود.
روز سه شنبه ۱۲ آبان ماه زندانی یدالله امیری که حدودا ۳۶ سال سن دارد در بند ۸ زندان مرکزی زاهدان برای رهایی یافتن  از شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی و پایان دادن به زندگی خویش اقدام به خودکشی نمود ولی در آخرین لحظات حیاتش در حالی که گردن وی شکسته  بود  او را به خارج از زندان منتقل نمودند.از زمان انتقال وی تاکنون از وضعیت و شرایط این زندانی هیچ خبری در دست نیست.
او به اتهام داشتن مواد مخدر دستگیر و در دادگاه انقلاب ولی فقیه آخوند علی خامنه ای  به حبس ابد محکوم شده بود.
شرایط زندانهای ولی فقیه کاملا قرون وسطایی و غیر انسانی است. زندانیان از درمان محروم هستند .زندانیان از سوء تغذیه شدید رنج می برند و در شرایط وخیم  بهداشتی بسر می برند، ازدحام جمعیت به حدی است که زندانیان زمین خواب و در راهرو ها و بصورت کتابی استراحت می کنند. علیرغم اقدامات شدید و غیر انسانی علیه زندانیان مواد مخدر به وفور در زندان یافت می شود. مواد مخدر توسط زندانبانان بطور سیستماتیک وارد زندان می شود و تمامی زندانبان ولی فقیه از آن مطلع هستند و آن را به عنوان یک سیاست تعیین شده پیش می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، ایجاد شرایط قرون وسطایی و غیر انسانی علیه زندانیان بی دفاع که اکثرا منجر به خودکشی آنها می گردد را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر مراجع بین المللی خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت آخوندعلی خامنه ای و سایر آخوندهای همدست وی به شورای امنیت سازمان ملل متحد است.   

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۱۵ آبان ۹۴ برابر با ۶ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: