۱۳۹۴ آذر ۸, یکشنبه

اعتصاب غذای خانواده های دستگیر شده و زندانیان سیاسی ، رژیم ولی فقیه را وادار به عقب نشینی نمود و تعدادی از خانواده ها آزاد شدند


بنا به گزارش رسیده به «فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران»اعتصاب غذای خانواده های دستگیر شده و زندانیان سیاسی ،رژیم ولی فقیه را وادار به عقب نشینی نمود و تعدادی از خانواده های دستگیر شده آزاد شدند.
غروب روز یکشنبه ۸ آذرماه خانم سیمین عیوض زاده و خانم شرمین یمنی از زندان قرچک ورامین و آقایان مسعود حمیدی و ارشیا رحمتی از زندان اوین پس از ۹ روز زندانی بودن ودر اعتصاب غذا بسر بردن آزاد شدند و به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
همزمان با آزادی خانم سیمین عیوض زاده و شرمین  یمنی از زندان قرچک ورامین   و تعدادی از دستگیر شدگان از زندان اوین، زندانیان سیاسی زندان اوین که در اعتراض به دستگیری و ادامه بازداشت آنها دست به اعتصاب غذا زده بودند به اعتصاب غذای خود پایان دادند. زندانی سیاسی امید علی شناس ، زندانی سیاسی علی معزی و سایرین از جمله کسانی هستند که به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
البته تعدادی از دستگیر شدگان همچنان در زندان بسر می برند  از جمله علی بابایی که به وی اعلام کرده اند که باید مورد بازجویی قرار گیرد و آزاد نخواهد شد، زرتشت احمدی، داود نعمتی و آقای هاشم زینلی  همچنان در زندان اوین می باشد . فرزند وی سعید زینالی  توسط سپاه پاسداران بیش از ۱۶ سال پیش ربوده شد و از آن زمان تاکنون از وضعیت و شرایط وی هیچ خبری در دست نیست و پاسداران رباینده نه تنها  حاضر به توضیح در این باره به خانواده اش نیستند بلکه خانواده وی  دائما مورد اذیت و آزار  بازجویان وزارت  اطلاعات و اطلاعات سپاه پاسداران ولی فقیه هستند به طوریکه خانم اکرم نقابی مادر سعید زینالی به دلیل پیگیری وضعیت فرزندش بارها دستگیر و در سلولهای انفرادی مورد شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، خواهان آزادی فوری و بی قید و شرط  تمامی خانواه های دستگیر شده و حامیان آنها هستند و از مراجع بین المللی خواستار پایان دادن به سکوت خویش و  فشار آوردن بر رژیم ولی فقیه  برای پایان دادن به سرکوب زندانیان سیاسی و خانواده های آنها است. 

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
۰۸ آذر ۹۴ برابر با ۲۹ نوامبر ۲۰۱۵
 گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید
کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل




www.hrdai.net
Tel.:0031620720193

طبق قوانین کپی رایت استفاده از گزارشات « فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران » فقط با ذکر منبع آن مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: