۱۳۹۰ شهریور ۱۶, چهارشنبه

شیوع بیماری با علائم اسهال ،حالت تهوع و تب در سالن زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"تعدادی از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج در طی روزهای گذشته به بیماری اسهال،تهوع و تب دچار شده اند و وضعیت بعضی از زندانیان حاد می باشد.
طی چند روز گذشته بیش از 14 نفر از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج دچار بیماری اسهال و حالت تهوع شدید همراه با تب شده اند.در میان این زندانیان تعدادی از زندانیان سیاسی سرشناس مبتلا به این بیماری شده اند.
بعضی از گزارشها حاکی از آن است که احتمال دارد این بیماری که علائم و مشخصات ظاهری آن تشابه زیادی به بیماری وبا دارد خود بیماری وبا باشد.
نزدیگ به 14 نفر از زندانیان سیاسی که به نوع شدید این بیماری مبتلا شده اند به بهداری زندان مراجعه کرده اند و از آنها آزمایشاتی انجام شده است. اما تا به حال هیچگونه اقدامات پیشگیرانه صورت نگرفت است و تمامی زندانیان در همان محل نگهداری می شوند و خطر جدی وجود دارد که در صورت واگیر بودن بقیۀ زندانیان سیاسی به این بیماری مبتلا شوند.
گفته می شود این بیماری پس از آنکه زندانیان سیاسی از فروشگاه زندان سبزیجات مورد نیاز خود را خریداری و مصرف نمودند دچار چنین عوارضی شده اند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران نسبت به خطری که جان زندانیان سیاسی را تهدید می کند هشدار می دهد و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات لازم برای جلوگیری از به خطر افتادن جان زندانیان سیاسی در این زندان است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
16 شهریور 1390 برابر با 07 سبتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: