۱۳۹۰ شهریور ۲۱, دوشنبه

بازجویی و تهدید زندانی سیاسی سعید ماسوری توسط بازجویان وزارت اطلاعات


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" روز یکشنبه 20 شهریور ماه زندانی سیاسی سعید ماسوری به بند سپاه زندان گوهردشت کرج منتقل گردید و توسط بازجویان وزارت اطلاعات نزدیگ به 4 ساعت مورد بازجویی قرار گرفت. بازجویان وزارت اطلاعات در طی مدت بازجویی چند ساعته او را تحت فشارهای روحی و تهدیدات مختلف قرار دادند.
از طرفی دیگر زندانی سیاسی سعید ماسوری نزدیگ به یک سال است که از ناراحتی حاد گردن درد و کلیه درد و ناراحتی لثه رنج می برد. زندانی سیاسی سعید ماسوری تا به حال بارها خواستار رسیدگی به وضعیت جسمی اش شده است ولی از درمان او خوداری می کنند. عامل اصلی ممانعت از درمان این زندانی سیاسی بازجویان وزارت اطلاعات می باشند.بازجویان وزارت اطلاعات بطور سیستماتیک بیماریهای جسمی زندانیان سیاسی را به عنوان وسیله ای برای تحت فشار و مورد شکنجه قرار دادن زندانیان سیاسی بکار می برند.
زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج چندین ماه است که تحت فشارهای غیر انسانی و طاقت فرسایی قرار دارند. در حال حاضر 6 زندانی سیاسی در سلولهای انفرادی زندان اوین و گوهردشت بسر می برند 5 نفر از آنها در بند 209 زندان اوین به نام های بهروز جاوید طهرانی،محمدعلی منصوری،صالح کهندل،فرزاد مددزاده و ارژنگ داودی ،و 2 نفر دیگر به نام های رضا جوشن در بند سپاه و علی عجمی در سلولهای انفرادی بند 5 زندان گوهردشت کرج بسر می برند.تقریبا روزانه زندانیان سیاسی به بند سپاه زندان گوهردشت کرج فراخوانده می شوند و مورد بازجویی،فشارهای روحی و تهدید قرار می گیرند. زندانیان بیمار که در وضعیت حاد جسمی بسر می برند از درمان محروم هستند و در مواردی مورد برخورد وحشیانۀ و ضرب وشتم پاسداربندها قرار می گیرند. آخرین مورد آن ضرب و شتم وحشیانه جعفر اقدامی و علی عجمی می باشد.آنها از داشتن تماس تلفنی و ملاقاتهای حضوری با خانواده هایشان محروم هستند و بعضی از آنها ماه ها است که حتی از داشتن ملاقات کابینی محروم می باشند.
اقدامات سرکوبگرانه و غیر انسانی روز به روز علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج شدت می گیرد و در آخرین اقدامات سرکوبگرانه خود مدت زمان هواخوری را کاهش داده اند و بر روی دریچه های سلولها ورقه های آهنی مشبک با روزنه های بسیار کوچک قرار داده اند که از ورود نور به درون سلول و تهویۀ طبیعی ممانعت می کند.
سیاستهای سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی توسط ولی فقیه علی خامنه ای گرفته می شود و برای اجرا در اختیار صادق لاریجانی منصوب ولی فقیه در قوۀ قضاییه،وزارت اطلاعات و سازمان زندانها قرار می گیرد.
زندانی سیاسی سعید ماسوری 46 ساله در دی ماه 1379 دستگیر و بیش از یک سال در سلولهای انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات بسر برد. سپس در دادگاه های فرمایشی مورد محاکمه قرار گرفت و به اعدام محکوم شد ولی در اثر اعتراضات گسترده سازمانهای حقوق بشری حکم وی به حبس ابد تقلیل یافت.زندانی سیاسی سعید ماسوری در زندانهای اهواز،اوین زندانی بود و در حال حاضر در زندان گوهردشت کرج بسر می برد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،ضرب وشتم زندانیان بیمار،انتقال به سلولهای انفرادی ، تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دادن آنها ، بازجویی مستمر از سایر زندانیان سیاسی و موردتهدید قرار دادن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر به ایران برای بازدید از زندانها، دیدار با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
21 شهریور 1390 برابر با 12 سبتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: