۱۳۹۰ شهریور ۱۴, دوشنبه

یورش غیر معمول گارد زندان همراه با سلاح گرم به زندانیان بی دفاع بند 1 زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران"یورش نیروهای گارد زندان مسلح به سلاح گرم و سگ به زندانیان بی دفاع بند 1 زندان گوهردشت کرج و تخریب و سرقت وسایل شخصی زندانیان بی دفاع.
روز دوشنبه 14 شهریور ماه حوالی ساعت 10:00 صبح بیش از 30 نفر از نیروهای گارد زندان به فرماندهی محمد مردانی رئیس زندان و خادم معاون وی به زندانیان بند 1 زندان گوهردشت کرج یورش بردند. آنها ابتدا زندانیان را از سالنها به حیاط بند با ضرب و شتم منتقل کردند.سپس با سگ به سلول زندانیان یورش بردند و تمامی وسایل شخصی آنها را پخش ،تخریب و ربودند.گارد زندان وسایل شخصی زندانیان مانند کفش ورزشی،تسبیح،انگشتر،ساعت، رادیوکه از فروشگاه زندان خریداری کرده بودند،مواد غذایی خریداری شده از فروشگاه زندان و سایر موارد را ربوده با خود بردند.
محمد مردانی رئیس زندان گوهردشت کرج زندانیانی که نسبت به برخورد وحشیانه ، تخریب و ربودن وسایل خود اعتراض کرده بودند آنها را تهدید کرد و گفت: که اگر به اعتراضات خود ادامه دهید،خدا شاهده دستور می دهم سگها را ول کنند تا تک تک تون کنند.که با خنده و تمسخر و هو کردن زندانیان مواجه شد.
نیروهای گارد زندان برای اولین بار با سلاح گرم مانند اسلحۀ کمری تفنگهای شلیگ گاز اشک آور و سگهای خاص حمله کننده به بند 1 یورش بردند.آنها همانند گارد ضد شورش به تمامی تجهیزات مسلح بودند و تاکنون سابقه چنین چیزی در زندان روی نداده بود.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،یورش گارد زندان همراه با سلاح به فرماندهی محمد مردانی رئیس و خادم معاون زندان و ضرب وشتم وتهدید زندانیان بی دفاع به تک تک کردن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای بازدید از زندانها ملاقات با زندانیان و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
15 شهریور 1390 برابر با 06 سبتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: