۱۳۹۰ شهریور ۱۲, شنبه

زندانی سیاسی جعفر اقدامی در وضعیت وخیم جسمی است


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" وضعیت زندانی سیاسی جعفر اقدامی به حدی حاد گردیده که مسئولان زندان گوهردشت به ناچار وی را به بهداری زندان که فاقد امکانات درمانی لازم است منتقل و بستری کرده اند.
روز چهارشنبه 9 شهریور ماه وضعیت جسمی زندانی سیاسی جعفر اقدامی بدلیل بیماری ناشناخته به وخامت گرایید که پاسداربندها ناچار به انتقال وی به بهداری زندان شدند و از آن روز تا به حال در بهداری زندان بستری می باشد. بهداری زندان گوهردشت فاقد امکانات پزشکی لازم برای رسیدگی به بیماری این زندانی سیاسی می باشد.او می بایست به یکی از بیمارستانها ی خارج از زندان منتقل و تحت معاینه قرار گیرد تا بیماری وی تشخیص داده شود و مورد درمان قرار گیرد.
زندانی سیاسی جعفر اقدامی بیش از 3 ماه است که به بیماری ناشناخته ای مبتلا گردیده که بصورت شبانه روزی از درد شدید که در ناحیه پشت و پاها احساس می کند رنج می برد تا جاییکه قادر به استراحت نیست و همچنین در طی این مدت دچار کاهش شدید وزن شده است .آقای اقدامی قادر به راه رفتن نیست و کارهای شخصی وی با کمک همبندیانش صورت می گیرد.
روز جمعه 4 شهریور ماه هنگامی که حالش وخیم شده بود به بهداری منتقل شد اما بهداری از معاینه و درمان وی خوداری کرد و هنگام بازگشت به بند افسر پاسدار شیخ همراه با 3 پاسدار دیگر به وی و فعال دانشجویی علی اعجمی که او را همراهی می کرد یورش بردند و آنها را مورد ضرب و شتم وحشیانه قرار دادند که باعث ایجاد جراحاتی بر بدن آنها گردید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، عدم درمان جدی زندانیان سیاسی که در وضعیت حاد جسمی و دردهای جانکاه بسر می برند و رها کردن آنها را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل برای دیدار از زندانها،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها جهت تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در ایران است.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
12 شهریور 1390 برابر با 03 سپتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: