۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

نامه سرگشاده خانواده آقای بروجردی به گزارشگر ویژه سازمان ملل در ایران دکتر احمد شهید


جناب آقای دکتر احمد شهید
گزارشگر ویژه شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ایران
درود یک خانواده داغدار ایرانی را پذیرا باشید
همانطور که استحضار دارید، آقای سید حسین کاظمینی بروجردی صرفا به دلیل ابراز عقاید خود از جمله لزوم جدایی دین از دولت و نفی احکام خشن دینی از جمله سنگسار، قطع اعضاء ...مدت5 سال است که با حکم دادگاه ویژه روحانیت در ایران، تحت بازداشت و شکنجه های مستمر قرار دارد. تاکنون برخی از اخبار پیرامون شیوه بازداشت خشونت بار، محاکمات مخفی و اعمال شکنجه های روحی و جسمی ایشان در زندان، از طریق رسانه های بین المللی و سازمان های مدافع حقوق بشر منتشر شده است. همچنین وضعیت بحرانی، بیماری های مزمن و سوء قصدها علیه جان ایشان در زندان، همگی در بیانیه ها و گزارش های نهادهای مدافع حقوق بشر و خبرگزاری ها موجود است که مجال تکرار آنها در این نامه مختصر نمی باشد.
لازم به یادآوری است که تاکنون با وجود نوشتن نامه های متعدد به تمامی مسئولین قضائی و مقامات بلندپایه حکومتی در ایران متاسفانه نه تنها هیچ اقدام مؤثری صورت نگرفته بلکه وضعیت ایشان روز به روز وخیمتر نیز گردیده است!
مراجعات ما به وکلای سرشناس مدافع حقوق بشر در ایران از جمله سرکار خانم دکتر شیرین عبادی(برنده جایزه صلح نوبل)، سرکار خانم دکتر گیتی پورفاضل و آقای دکتر عبدالفتاح سلطانی فاقد نتیجه بود، چرا که مسئولین دادگاه ویژه روحانیت،هیچگاه اجازه وکالت این پرونده را به آن وکلا نداده اند و نتیجتا تلاش های آنها برای رویت محتویات واقعی پرونده، جهت دفاع از آقای بروجردی و نجات ایشان از مرگ تدریجی در زندان، عقیم ماند!
در ملاقاتی که ماه گذشته با آقایان رازینی و قدیانی از مسئولین دادگاه ویژه روحانیت داشتیم صراحتا اعلام نمودند: "تصمیم گیری در مورد این پرونده از عهده این دادگاه خارج است و آقای خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی، شخصا در این باره تصمیم می گیرد! "

مسئولین مربوطه در برابر این سوال که " اگر مسئولین جمهوری اسلامی ایران مخالف دیدگاه ها و فعالیت های صلح طلبانه آقای بروجردی هستند، چرا اجازه نمی دهند ایشان از ایران مهاجرت نماید؟ " پاسخی جز تهدید و فحاشی نداشتند!
از آنجا که برخورداری از امکانات درمانی حق هر زندانی بیمار می باشد، مسئولین دادگاه ویژه روحانیت در جواب درخواست های مکرر ما برای اعطای مرخصی درمانی به آقای بروجردی تاکید نمودند که: "بازداشت بروجردی در سال 1385 و ادامه بازداشت او، همگی به فرمان رهبری بوده و ما تنها در صورتی می توانیم موضوع مرخصی درمانی ایشان را نزد رهبر انقلاب یادآور شویم که او طی یک مصاحبه تلویزیونی، از عقاید و اقدامات خود ابراز پشیمانی كرده و از رهبر انقلاب تقاضای عفو نمايد!". آنها صراحتا اعلام کردند که "اگر بروجردی اسلام ما را نپذیرد و خدا را به آن شکلی که ما می پرستیم قبول نکند، شرایط سخت تری نیز در انتظار اوست و ممکن است برای او محاکمات و مجازات های جدیدی نیز در نظر گرفته شود! "
درد دل زندانیان عقیدتی سیاسی و خانواده های آنها بسیار زیاد است، ولی بیان جزئیات آن به خاطر مسائل امنیتی و تهدیدهای موجود، بدون حضور گزارشگر ویژه ای از طرف سازمان ملل در ایران، ممکن نمی باشد. ما خانواده زندانیان، علاوه بر همه زجرها و محرومیت هائی که تاکنون متحمل شده ایم، همواره به عنوان ابزاری برای وادار کردن زندانیان به توبه و اعتراف های ساختگی، تحت فشارهای غیر انسانی قرار داشته ایم، تا جائی که آنها حتی از آزار جنسی ما نیز ابائی نداشته اند!

جناب آقای دکتر شهید گرامی
پیام آقای بروجردی به حضرتعالی این است که : "گرچه مسائل حقوق بشری، فرا دینی است، ولی از آنجایی که جناب آقای شهید قبلا وزیر خارجه کشوری مسلمان نشین بوده است، انتظار می رود شرایط خاص حاکم بر ایران و استبداد مذهبی فزاینده ناشی از حکام دیکتاتور و دروغگوی تهران را مد نظر قرار داده و جامعه جهانی را به یاری ملتی که قربانی اسلام سیاسی شده اند فرا بخواند."

همچنین در صورت بازدید حضرتعالی از بند مخوف ویژه روحانیت اوین، ایشان آمادگی دارد تا شکایتنامه ای جامع از گردانندگان فعلی حکومت در اختیار شما قرار دهد که در آن دادخواست، به وعده های دروغین دستگاه حاکمه ایران برای فریب افکار عمومی در برپائی این حکومت و موارد بارز نقض گسترده حقوق بشر طی سه دهه حکومت دینی اشاره شده است. همچنین با توجه به سوء استفاده از باورهای دینی مردم توسط برخی از روحانیون بلندپایه حوزه های علمیه و مراجع تقلید دینی از جمله آقایان مکارم شیرازی، نوری همدانی و مصباح یزدی که همواره غارتگری و استثمارگری حکام تهران را از دیدگاه شرعی و حقوقی توجیه کرده اند، شکایتنامه ای را نیز علیه آنها با شما مطرح خواهند نمود.لازم به ذکراست دادخواست های مستند مذکور در دادگاه های بین المللی، شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و نهادهای جهانی مدافع حقوق بشر قابل پیگیری است.

با سپاس و امید به اقدامات فوری و موثر حضرتعالی
خانواده سید حسین کاظمینی بروجردی ، شهریور 1390، سپتامبر 2011

هیچ نظری موجود نیست: