۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

مراسم به خاک سپاری شهید درویش وحید بنانی در جو امنیتی سروستان شیراز

گزارشی از مراسم تشیع پیکر درویش شهید وحید بنائی در آرامگاه شهر ستان سروستان برای انتشار در اختیار "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" قرار گرفته شده است .متن گزارش به قرار زیر می باشد:

علیرعم اینکه نیروهای امنیتی خانواده شهید بنانی را تهدید نمودند که افرادی بجز از خانواده در مراسم تشییع نباید شرکت کنند و شهر حالت نظامی به خود گرفت و تمامی ورودی و خروجیهای سروستان توسط نیروهای امنیتی و لباس شخصی کنترل شده بود مراسم تشییع و خاکسپاری شهید وحید بنانی با شکوه و حضور بیشمار فقرا برگزار گردید. تصاویر و فیلم پیوست مربوط به تشییع و خاکسپاری آن شهید می باشد.

در تشییع جنازه شهید درویش وحید بنانی 15 دستگاه اتومبیل یگان ویژه و 3 دستگاه اتوبوس حامل نیروهای امنیتی به همراه جنازه از شیراز عازم سروستان شدند.

روز جمعه 18 شهریور از سوی دراویش گنابادی شهرهای مختلف مجالس ختمی برای شهید وحید بنانی در بسیاری از شهرهای ایران برگزار گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش وحشیانه به منازل و مغازه های دراویش ،شلیک گلوله که منجر به مرگ و زخمی شدن تعدادی از آنها گردیده است را به عنوان یک جنایت محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه حقوق بشر برای تحقیق در مورد این یورش وحشیانه و ارائۀ گزارشی به سازمان ملل متحد جهت گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
19 شهریور 1390 برابر با 10 سبتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

__._,_.___

هیچ نظری موجود نیست: