۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

انتقال 2 زندانیان سیاسی با وضعیت حاد جسمی به زندان ندامتگاه کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" انتقال وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری (سیامک مهر) و زندانی سیاسی اله وردی روحی به زندان ندامتگاه کرج
روز یکشنبه 27 شهریورماه وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجری و زندانی سیاسی اله وردی روحی از سالن ایزوله شده 12 بند4 زندان گوهردشت به زندان ندامتگاه کرج منتقل شدند.این انتقال بدون هیچ دلیلی صورت گرفته است.
زندانی سیاسی اله وردی روحی مدتها است که از بیماری سرطان پروستات رنج می برد اما بدستور بازجویان وزارت اطلاعات او را از درمان محروم کرده اند و در شرایط حاد جسمی بسر می برد بحدی که کارهای شخصی او با کمک همبندیانش صورت می گیرد.
از طرفی دیگر وبلاگ نویس زندانی محمدرضا پورشجره (سیامک مهر) نیز از بیماری کلیوی و گوارشی در رنج می باشد.
انتقال آنها به زندان ندامتگاه کرج با شرایط حاد جسمی و قرار دادن آنها در کنار مجرمین عادی و خطرناک توسط بازجویان وزارت اطلاعات حاکی از طرحی است برای حذف فیزیکی آنها است.
زندانی سیاسی اله وردی روحی 62 ساله به صرف حضور فرزندانش در قرارگاه اشرف در عراق دستگیر شده است و بصورت گروگان در دست بازجویان وزارت اطلاعات می باشد.
چند ماهی است که فشارهای قرون وسطایی و طاقت فرسا علیه زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج تشدید یافته است. در حال حاضر 5 زندانی سیاسی به نام های بهروز جاوید طهرانی،محمد علی منصوری،صالح کهندل،فرزاد مددزاده و ارژنگ داودی از زندان گوهردشت کرج به سلولهای انفرادی بند 209 منتقل شده اند و از آن زمان تاکنون از وضعیت و شرایط آنها هیچ خبری در دست نیست. زندانی سیاسی رضا جوشن در سلولهای انفرادی بند سپاه زندان گوهردشت کرج و توسط فردی بنام محبی از سربازجویان وزارت اطلاعات تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تشدید فشارهای غیر انسانی ، انتقال به شکنجه گاه های وزارت اطلاعات و انتقال زندانیان سیاسی با شرایط حاد جسمی در کنار مجرمین عادی و خطرناک را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمان ملل به ایران برای بازدید از زندانها ،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده هایشان جهت تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای و ارائۀ آن به سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
27 شهریور 1390 برابر با 18 سپتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: