۱۳۹۰ شهریور ۱۸, جمعه

انتقال زندانی سیاسی افشین بایمانی به بند سپاه و مورد بازجویی و شکنجه قرار دادن وی

بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" بازجویی و شکنجۀ جسمی زندانی سیاسی افشین بایمانی به مدت 5 ساعت در بند سپاه شکنجه گاه وزارت اطلاعات در زندان گوهردشت کرج.
روز چهارشنبه 16 شهریورماه زندانی سیاسی افشین بایمانی که محکوم به حبس ابد است به بند سپاه زندان گوهردشت کرج برده شد و بیش از 5 ساعت مورد بازجویی و شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت.شکنجۀ جسمی باعث آسیب رساندن به زانو و کتف این زندانی سیاسی گردید.
سربازجوی وزارت اطلاعات فردی بنام محبی مسئولیت بازجویی از او را در بند سپاه به عهده داشت.این فرد شکنجه گر و شناخته شده در زندان گوهردشت او را تهدید کرد که می تواند حکم ابد وی را به اعدام بتدیل نماید . پس از چند ساعت بازجویی و شکنجه های روحی و تهدیدهای مختلف این بازجو اتاق بازجویی را ترک کرد و وی را در اختیار 3 نفر از بازجویان وزارت اطلاعات قرار داد .این 3 نفر برای مدت طولانی او را مورد شکنجه های جسمی وحشیانه خود قرار دادند که در اثر این شکنجه ها زانو و کتف وی دچار آسیب جدی گردید.
همزمان که شکنجه گران وزارت اطلاعات زندانی سیاسی افشین بایمانی را مورد شکنجه قرار می دادند .سربازجوی وزارت اطلاعات محبی به سلول که در مجاورت سلول آقای بایمانی رفت و زندانی سیاسی رضا جوشن را مورد توهین و برخوردهای غیر انسانی خود قرار داد.
محبی از مسئولین و سربازجویان وزارت اطلاعات در شهر کرج می باشد. این فرد در سرکوب مردم ، فعالین سیاسی ،حقوق بشری ،دانشجویان ،زنان ،اقلیتهای مذهبی،کارگران نقش فعالی دارد و بدستور وی آنها دستگیر و به سلولها انفرادی بند سپاه منتقل می شوند و برای مدت طولانی مورد بازجویی،شکنجه جسمی و روحی قرار می گیرند. همچنین این فرد اقدام به پروندسازی علیه مردم و فعالین این شهر می کند. محبی پس از دستگیری فعالین با خانواده های آنها تماس برقرار می کند و آنها را تهدید می کند که در مورد وضعیت و شرایط عزیزشان نباید با رسانه ها و فعالین حقوق بشری اظهار نظری کنند در غیر این صورت آنها هم دستگیر می شوند.
در حال حاضر 6 نفر از زندانیان سیاسی زندان گوهردشت کرج به نام های بهروز جاوید طهرانی،محمد علی منصوری ،صالح کهندل،فرزاد مددزاده ،ارژنگ داودی و رضا جوشن در سلولهای انفرادی بازجویان وزارت اطلاعات در بند سپاه زندان گوهردشت کرج و بند 209 زندان اوین تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، تشدید فشارهای غیر انسانی علیه زندانیان سیاسی و انتقال آنها به سلولهای انفرادی شکنجه گاه های وزارت اطلاعات را محکوم می کند و از کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اعزام گزارشگر ویژه سازمام ملل به ایران برای بازدید از زندانها ،ملاقات با زندانیان سیاسی و خانواده های آنها و تهیۀ گزارشی از جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای جهت ارائۀ آن به سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم می باشد.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
18 شهریور 1390 برابر با 09 سبتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: