۱۳۹۰ شهریور ۲۷, یکشنبه

به دار آویختن 7 زندانی در زندان گوهردشت کرج


بنابه گزارشات رسیده به "فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران" هفت زندانی زندان قزل حصار که در سلولها انفرادی بند 1 زندان گوهردشت بسر می بردند صبح امروز به دار آویخته شدند.
روز یکشنبه 27 شهریور ماه 7 زندانی که از روز پنجشنبه 25 شهریورماه از واحد 2 زندان قزل حصار به سلولها انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل شده بودند و در انتظار به دار کشیده شدن بسر می بردند.صبح امروز در زندان گوهردشت کرج اعدام شدند.
از سرنوشت 20 زندانی دیگر که از واحد 2 زندان قزل حصار به سلولها انفرادی زندان اوین منتقل شده بودند و در انتظار اجرای حکم اعدام بسر می برند هنوز خبری در دست نیست. روز گذشته خانواده ها آخرین ملاقات با عزیزانشان را در زندان اوین انجام دادند.
علیرغم گذشت چند ساعت از اعدام 7 نفر در زندان گوهردشت کرج قویه قضاییه رژیم ولی فقیه علی خامنه ای در مقابل اعدام های امروز تا این لحظه سکوت پیشه کرده است و به نظر می آید ابعاد اعدام ها در روزهای گذشته فراتر از آن است که در رسانه های دولتی اعلام می شود.
اعدام ها در شهرهای زاهدان،تایباد و ارومیه هنوز از طریق رسانه های حکومتی اعلام نشده است و این شاهدی است بر اینکه رژیم ولی فقیه برای ایجاد رعب و وحشت در جامعه اقدام به اعدام های گروهی در زندانها می نماید.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران،اعدام گروهی 7 زندانی در زندان گوهردشت کرج را به عنوان جنایت علیه بشریت محکوم می کند و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار ارجاع پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ولی فقیه علی خامنه ای به شورای امنیت سازمان ملل برای گرفتن تصمیمات لازم اجرا می باشد.
فعالین حقوق بشرو دمکراسی در ایران
27 شهریور 1390 برابر با 18 سپتامبر 2011
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
http://hrdai.net
info@hrdai.net
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193
استفاده از گزارشهای فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران تنها با ذکر منبع مجاز است

هیچ نظری موجود نیست: