۱۳۸۸ تیر ۲۷, شنبه

انتقال دانشجوی زندانی از زندان ساری به زندان بابل

بنابه گزارشات رسیده نیما نحوی دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صبح امروز از سلولهای انفرادی زندان اطلاعات ساری به دادگاه انقلاب بابل و سپس به زندان بابل منتقل شد.
نیما نحوی دانشجوی مکانیک دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صبح امروز از سلولهای انفرادی زندان وزارت اطلاعات ساری در حالی که توسط مامورین وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه بابل همراهی می شد همراه با یک زندانی دیگری که احتمال می رود از دستگیر شدگان اعتراضات اخیر باشد با دستبند به بازپرسی دادگاه انقلاب آورده شد. او در بازپرسی دادگاه انقلاب با حضور حراست دانشگاه بابل و بازجوی وزارت اطلاعات به مدت 1 ساعت مورد بازپرسی قرار گرفت. سپس او را به زندان بابل منتقل کردند. آنها قصد دارند که علیه او پرونده سازی نمایند و او را برای محاکمه به دادگاه انقلاب بفرستند و همچنین برای آزادی او تحت عنوان وثیقه و یا کفالت خانواده اش را تحت فشار قرار دهند. در حال حاضر گفته می شود که اکثر دانشجویان نوشیروانی بابل به قید وثیقه و کفالت آزاد شده اند و تنها دانشجوی زندانی باقی مانده نیما نحوی می باشد.
لازم به یاد آوری است که نیما نحوی در تاریخ 10 تیرماه هنگامی که از سلف سرویس دانشگاه به سمت خوابگاه دانشگاه می رفت مورد یورش بازجویان وزارت اطلاعات قرار گرفت و ربوده شد و به زندان اداره اطلاعات ساری برده شد و تا امروز در سلولهای انفرادی بسر می برد.
بازجویان وزارت اطلاعات و حراست دانشگاه بابل که شاخه ای از وزارت اطلاعات در این دانشگاه می باشند از اینکه دانشجوی زندانی اتهامات ساختگی و غیر واقعی آنها را نپذیرفته است سخت خشمگین هستند و دائم از این موضوع شکایت می کنند که او با ما همکاری نمی کند. بازجویان اظهار می داشتند که یکی از اتهامات او اطلاع رسانی در مورد همکلاسیهای دستگیر شده خود می باشد. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین خانواده دانشجوی در بند را تهدید می کنند که او را از دانشگاه اخراج خواهند کرد و به او اجازه نخواهند داد که تحصیلاتش را به پایان برساند.
از طرفی دیگر خبرگزاری سپاه پاسداران ( فارس) که که از اصول اولیۀ و پرنسیپ های ژورنالیستی بدور می باشد در پخش اخبار کذب بارها از طرف افراد و یا ارکانهای حکومتی به آن اعتراض شده است. این بنگاه دروغ پردازکه در پخش اخبار کذب گوی سبقت را از کوبلز هیتلری ربوده است. در خبری سراسر کذب و مجعول که در روزهای گذشته علیه دانشجویان بابل که از خوابگاه و ازمنازل خود توسط بازجویان وزارت اطلاعات ربوده شده اند و روزها در سلول انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار داده شدند اعلام کرد که آنها قصد خرابکاری داشته اند و از این طریق سعی در پرونده سازی علیه آنها دارند.
دانشجویان دستگیر شده دانشگاه نوشیروانی بابل که از احترام خاص سایر دانشجویان و اساتید این دانشگاه برخوردار هستند و در اعتراضات موفقیت آمیز خود سرکوبگران را وادار به عقب نشینی کردند و خواسته های دانشجویان را محقق کردند.طبق شیوۀ همیشگی خود برای زهر چشم گرفتند از سایر دانشجویان اقدام به بازداشت این دانشجویان و تحت فشار قرار دادن آنها نمودند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، ربودن، انتقال به سلول انفرادی ،تحت شکنجه قرار دادن ،نسبت دادن اتهامات غیر واقعی ، به محاکمه کشاندن و تعیین وثیقه و کفالت برای آنها جهت فشار وارد کردن علیه خانواده های دانشجویان زندانی را محکوم می کند و خواستار آزادی فوری و بی قید وشرط آنها است. همچنین از کمیسر عالی حقوق بشر و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار اقدامات فوری برای آزادی زندانیان سیاسی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
27 تیر 1388 برابر با 18 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

هیچ نظری موجود نیست: