۱۳۸۸ مرداد ۱, پنجشنبه

اعتصاب غذای یکی از زندانیان در اعتراض به شرایط غیر انسانی حاکم

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اردبیل ،بابک دادبخش در اعتراض به فشارهای و اذیت وآزارها ، جدا کردن از سایر زندانیان سیاسی و ادامه بازداشت خود دست به اعتصاب غذا زد.
در روزهای اخیر فشارها و اذیت وآزارها علیه زندانیان سیاسی در زندان اردبیل شدت یافته است. در اقدامی غیر انسانی زندانیان سیاسی را از هم تفکیک و آنها را به بندها مختلف منتقل کردند. همچنین دستور انتقال آقای بابک دادبخش را به سلولهای انفرادی داده شده است.ملاقاتها و ارتباطات آنها را با خانواده هایشان محدود شده است و از این طریق سعی دارند که فشارها بر زندانیان و خانواده ها افزایش دهند.
از طرفی دیگر تا به حال بارها دادستان کل کشور با ارسال نامه هایی به دادستانی اردبیل،ئیس دادگستری و حسن زاده رئیس دادگاه انقلاب که در آن از آنها خواسته شده محکومیت وی شکسته و او را آزاد نمایند. حسن زاده رئیس دادگاه انقلاب اردبیل از رسیدگی مجددو آزادی او خوداری می کند و به آقای دادبخش می گویید :از نظر من شخصی نیستی که بشه آزادت کرد و باید حتما در زندان باقی بماند. حسن زاده نه تنها دستور آزادی او را صادر نمی کند بلکه دستور انتقال احتمالی وی به سلولهای انفرادی را صادر کرده است.
آقای دادبخش در اعتراض به شرایط فوق که راهی را بجزء اعتصاب غذا برای او باقی نگذاشته است تا نسبت به ظلمی که توسط این رژیم بر او رواداشته شده است را ابراز داردو جهانیان را آن آگاه سازد. از روز سه شنبه 30 تیر ماه در زندان اردبیل اقدام به اعتصاب غذا نمود.
از شیوه های شناخته شده بازجویان وزارت اطلاعات و قاضی های دادگاه انقلاب است که تمامی راه ها و حقوق اولیه زندانی را سلب می کنند و آنها را در شرایطی قرار می دهند که به سوی اعتصاب غذا روی آورند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، تحت فشارهای غیر انسانی قرار دادن زندانیان و سوق دادن آنها بسوی اعتصاب غذا را محکوم می کند و از سازمانهای حقوق بشری خواستار مداخله برای پایان دادن به اذیت وآزار و سلب حقوق اولیه زندانیان در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
01 مرداد 1388 برابر با 23 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: