۱۳۸۸ تیر ۱۰, چهارشنبه

دستگیر شدگان اخیر تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار دارند

بنابه گزارشات رسیده از زندان های مختلف حاکی از آن است که هزاران زندانی از دستگیر شدگان اخیر تحت شکنجه های وحشیانه قرار دارند و جان آنها در معرض خطر جدی است.
گزارشات رسیده از زندانها حاکی از شکنجه ها ی وحشیانه دستگیر شدگان اخیر است که در مواردی جوانان دستگیر شده زیر شکنجه جان باخته اند و تحت عنوان اینکه در درگیری خیابانی به قتل رسیده اند اجساد آنها به پزشک قانونی منتقل می شود. بنابه گفتۀ کسانی که اخیرا از بازداشتگاهها آزاد شده اند. جوانان دستگیر شده از بدو دستگیری آماج ضربات باتوم ،مشت و لگد که اکثرا به سر آنها کوبیده می شود قرار می گیرد. آنها با چشم های بسته به بازداشتگاههایی برده می شوند که هنگام ورود در 2 طرف راهروها افرادی قرار دارند که با وحشیانه ترین شیوه جوانان دستگیر شده را آماج باتومهای خود قرار میدهند. ضربات باتوم به سر صورت و جاهای حساس بدن کوبیده می شود که منجر به شکستن سر، بینی ،دستها ، پاهای و شکاف برداشتن صورت جوانان دستگیر می شود. سپس آنها را به سلولهایی هدایت می کنند که مملو از دستگیر شدگان می باشند فضای بسیار محدود سلولها که زندانیان بطور نوبتی و فقط 4 ساعت می توانند استراحت کنند. برای تحت فشار و مورد تحقیرقرار داد آنها از رفتن به دستشوئی محروم هستند و آنها در سلول خود مجبور به دستشوئی می شوند.
از طرفی دیگر بازجوئیها بسیار طولانی و بعضا به مدت 8 ساعت در روز طول می کشد. در حین بازجوئیها شکنجه های جسمی و روحی وحشیانه می باشد و در مواردی آنهایی که به اتاق بازجوئی برده می شوند به سلول بازگردانده نمی شود و این بدین معنی است که در حین شکنجه یا به قتل رسیده و یا وضعیت جسمی آنها بسیار وخیم می باشد.بازجویان برگه هایی در مقابل بازداشت شدگان قرار میدهند و از آنها می خواهند که آنها را امضاء کنند. در این برگها نوشته شده که مسجد را آتش زدند ، ماشینها را آتش زدند ،بسیجی ها را به قتل رسانده اند و اینکه از خارج به آنها گفته شده که در اعتراضات شرکت کنند و اقدام به تخریب کنند .
حسن زارع دهنوی وروسای بازپرسی امنیت 1،2و 3 ماندد حیدری فرد ، حسینی ، راسخ و موسوی در زندان اوین مستقر شدند.و این افراد در اتاقهای بازجوئی دستگیر شدگان حاضر می شوند و دستگیرشدگان اخیر را تهدید می کنند که باید این برگها با اتهامات فوق را بپذیرند. بخصوص آنهایی که در معابر دستگیر شدند و قصد آزادی آنها را دارند. در موارد متعدد آنها را تهدید می کنند که اگر امضاء نکنند همین جا می مانند و تا به حال هم کسی نمدانید که شماها کجا هستید،ما شما را می کشیم و می گوییم که در اعتراضات خیابانی به قتل رسیده اید.

تعداد بازداشت شدگان در زندان اوین که به چند هزار می رسند و ما در اینجا لیست اسامی تعداد دیگری از دستگیر شدگان اخیر را به سازمانهای حقوق بشر ارسال و به اطلاع عموم می رسانیم

1- دانيال اميري 23 ساله شنبه 30 خرداد در ميدان انقلاب بازداشت وابتدا به آگاهي شاپور وبعد از سه روز به اوين منتقل شده
2- مهدي ذوالقدر 29 ساله دوشنبه 1 تير در ميدان هفت تير بازداشت و مكان نگهداري وي نامشخص
3- سهراب سليمي 25 ساله شنبه 30 خرداد در پارك اوستا مابين انقلاب و آزادي بازداشت و به اوين منتقل شده
4- علي سليماني نژاد 18 ساله محصل سه شنبه 26 خرداد در ولي عصر بازداشت و به اوين منتقل شده
-5 آرش علوي 27 ساله چهارشنبه 27 خرداد در سعادت آباد بازداشت و به اوين منتقل شده
6- محمود حميدي 25 ساله دوشنبه 25 خرداد در ونك دستگير و به اوين منتقل شده
7- بهروز مصطفوي 20 ساله دانشجو شنبه 30 خرداد در آزادي دستگير و به اوين منتقل شده
8- سيد رضا موسوي 19 ساله شنبه 30 خرداد در اميرآباد دستگير و به اوين منتقل شده
9- محسن بيگي 30 ساله يكشنبه 31 خرداد در پاسگاه نعمت آباد دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
10- ناصر صمدي 24 ساله يكشنبه 24 خرداد در ونك دستگير و به اوين منتقل شده
11- عرفان اسدي چهارشنبه 27 خرداد در ونك دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
12- صادق محمدي پور 25 ساله پنجشنبه 4 تير در ولي عصر دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
13- حامد اسماعيلي 19 ساله دانشجو چهارشنبه 3 تير در بهارستان دستگير و مكان نگهداري وي نامشخص
14- وحيد كاووسي 24 ساله شنبه 30 خرداد در آذربايجان (نواب)دستگير و به اوين منتقل شده
15- ياسين برزگر 22 ساله شنبه 30 خرداد در ازادي دستگير و به اوين منتقل شده
16- سينا افشار 23 ساله دوشنبه 25 خرداد در ونك دستگير و به اوين منتقل شده
وضعیت و شرایط بازداشت شدگان در سایر زندانها و شهرستانها وخیم تر می باشد و جان دستگیر شدگان در معرض خطر جدی قرار دارند. تمام شواهد و قرائن حاکی از آن است که زمینه سازی لازم برای اعدام دستگیر شدگان در حال انجام شدن است . از جمله شواهد که علنی شده تشیکل هیئت ویژه توسط دری نجف آبادی، رئیسی و مصطفی پور محمدی که 2 نفر آخر از هیئت مرگ سال 1367 می باشند،یا محارب خواندن دستگیر شدگان و همچنین ترتیب دادن مصاحبه های تلویزیونی و وادار کردن دستگیر شدگان به اعترافات تلویزیونی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، نسبت به جان دستگیر شدگان اعتراضات اخیر مردم ایران که در زیز شکنجه های وحشیانه و یا زمینه سازی برای اعدام آنها می شود هشدار میدهد. و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی خواستار پایان دادن به سکوت خود هستند و برای نجات جان بازداشت شدگان اقدام فوری نمایند.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
10 تیر 1388 برابر با 01 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر

http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: