۱۳۸۸ مرداد ۳, شنبه

اعتراضات و نگرانی شدید خانواده نسبت به وضعیت مبهم عزیزانشان

بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین،خانواده های دستگیر شدگان قیام مردم ایران از صبح امروز تجمع و اعتراضات خود را در مقابل این 2 محل آغاز کردند و تا لحظۀ انتشار این خبر ادامه دارد.آنها خواهان مطلع شدن از وضعیت عزیزانشان و آزادی آنها هستند.
در سرکوب خونین قیام مردم ایران که منجربه جان باختن صدها نفر شده است .از ترس انفجار خشم مردم پیکرها را در سردخانه ها بیمارستانها و مراکز دیگر نگهداری می کنند .از روزهای گذشته رژیم شروع به تحویل دادن پیکر شهدای راه آزادی مردم ایران را به خانواده های آنها نموده. مامورین وزارت اطلاعات فشارهای غیر قابل تصوری بر خانواده های شهدای راه آزادی وارد می کند تا خاکسپاری پیکرهای عزیزانشان بدور از دید و اطلاع مردم صورت گیرد و همچنین از برگزاری هر مراسمی توسط خانواده های آنها ممانعت می کند.تعدادی از جانباختگان راه آزادی زیر شکنجه در کهریزک معروف به اردوگاه مرگ و کلانتری 148 گرفته است.
با توجه به اينكه هر از چند گاهي خبر جان باختن يكي از دستگير شده ها در داخل زندان شنيده مي شود در صورتي كه در ابتدا به خانواده وي خبر دستگيري او از طريق مسئولين زندان اوين داده شده هر روز كه مي گذرد نگراني خانواده ها و خشم آنها از اين همه وعده و وعيدهاي دروغين مسئولين بيشتر و بيشتر مي شود.
امروز از ساعت 8 صبح تا 12 حدود 160 نفر از خانواده ها كه اكثرا مادران بودند نگران و مضطرب از وضعيت عزيزانشان در بيرون و داخل دادگاه انقلاب تجمع كردند .تعدادي از مادران به خصوص آنهايي كه از زمان دستگيري فرزندشان از آنها خبري نداشتند فریاد مي زدند و می گفتند كه حداقل يك نفر از دفتر حداد(حسن زارع دهنوی) به آنها جواب درست بدهد كه واقعا فرزندشان زنده هستند يا نه .و مي گفتند از اين همه انتظار و دروغ خسته شده اند.مي گفتند معلوم نيست با اين جوانها چه مي كنيد كه جنازه آنها را تحويل مي دهيد.شما از ساواك هم بدتر هستيد و خامنه اي و احمدي نژاد را نفرين مي كردند.
خانواده افرادي كه اسامي آنها براي قرار كفالت از طرف دادگاه انقلاب اعلام مي شد مي گفتند تا فرزندشان آزاد نشود و وارد منزل نشود حرف هاي مسئولين دادگاه انقلاب مبني بر آزادي آنها باور نمي كنند و با توجه به دستگيري عده اي از افرادي كه بدون دليل براي بار دوم بازداشت شده اند اين نگراني در خانواده ها وجود دارد كه ممكن است فرزند آنها نيز دوباره بازداشت شود.
از طرف كاركنان دادگاه انقلاب به برخي از خانواده ها گفته شده پرونده فرزندان شما سنگين است برويد دو ميليون پول وكيل براي آنها بدهيد كه اين هم نگراني خانواده ها را بيشتر كرده است.
در مقابل زندان اوين هم حدود 100 نفر از خانواده ها تجمع كردند و مي گفتند اگر راست مي گوييد و فرزند ما در زندان و زنده است لااقل بگذاريد با آنها ملاقات كنيم و يا حداقل صداي آنها را بشنويم .اما هيچ كس جوابگوي آنها نبود و انها را به دادگاه انقلاب پاس مي دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، هفته ها در انتظار نگه داشتن خانواده و وعده و وعید غیرواقعی دادن به آنها را محکوم می کند و ازدبیر کل وکمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار پایان دادن به سکوت خود و اعزام فوری یک هیئت تحقیق بین المللی برای تحقیق در مورد جانباختگان، وضعیت وشرایط زندانیان سیاسی و فشار علیه خانواده های آنها است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
3 مرداد 1388 برابر با 25 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193




توجه: استفاده از گزارشها ی فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران فقط با ذکر ماخذ مجاز می باشد

هیچ نظری موجود نیست: