۱۳۸۸ تیر ۳۱, چهارشنبه

ادامه اعتراضات خانواده های دستگیر شدگان در مقابل زندان اوین و دادگاه انقلاب

بنابه گزارشات رسیده از مقابل دادگاه انقلاب و زندان اوین خانواده های دستگیر شدگان اخیر برای مطلع شدن از وضعیت وشرایط عزیزان در بند و آزادی آنها تجمع کردند و به بی اطلاعی وادامه بازداشت آنها اعتراض کردند.
خانواده های دستگر شدگان امروز 31 تیر از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر حدود 100 نفر از خانواده ها در بيرون و داخل دادگاه انقلاب به انتظار اعلام اسامي عزيزانشان براي تعيين كفالت و آزادي تجمع كردند. ساعت 9:35اسامي 25 نفر براي تعيين كفالت اعلام شد .براي اكثر دستگير شده ها قرار كفالت 10 ميليوني صادر شده كه براي اين مبلغ كفالت ، خانواده ها بايد 2-3 فيش حقوقي تهيه كنند اكثرا براي تهيه فيش حقوقي مشكل دارند و مجبور مي شوند براي آزادي عزيزانشان سند منزل خود و يا بستگان خود را به عنوان وثيقه در اختيار دادگاه انقلاب بگذارند.
امروز در داخل دادگاه انقلاب به خانواده هايي كه در انتظار اعلام اسامي بودند مي گفتند اگر اسم فرزندتان در ليست هست برو دنبال فيش حقوقي و وثيقه در غير اينصورت اينجا نايستيد ، سر و صدا نكنيد و مزاحم كار بقيه نشويد.يك ماشين نيروي انتظامي دائما در مسير دادگاه انقلاب رفت و آمد مي كرد و اوضاع بيرون دادگاه را كنترل مي كرد تعدادی از افراد نیروی انتظامی در بيرون دادگاه انقلاب از تجمع خانواده ها در مقابل درب دادگاه انقلاب جلوگيري مي كردند و لباس شخصي ها نيز در داخل و بيرون دادگاه شرايط را تحت كنترل داشتند.
امروز نگراني خانواده ها در مورد سرنوشت عزيزانشان خيلي بيشتر از روزهاي قبل بود خانواده ها نگران هستند كه آيا عزيزشان را زنده و سالم تحويل مي گيرند يا نه ، آيا زير شكنجه هستند يا نه ؟
در مقابل زندان اوين نيز حدود 60 نفر از خانواده ها تجمع كرده بودند .قبلا خانواده ها در مقابل درب دژباني مي ايستادند كه در مقابل ديد عابرين و رهگذران بود اما در روزهاي اخير اسامي دستگير شده ها را در سالن چند منظوره يا سالن ملاقات اعلام مي كنند كه دور از ديد مردم است و با اين كار سعي مي كنند تجمع خانواده ها و اعتراضات آنها را در برابر زندان اوين از چشم مردم و رهگذران دور نگه دارند. از صبح تا ظهر كه خانواده ها در جلوي زندان اوين هستند نیروهای انتظامی مستقر در آنجا در حالت آماده باش كامل هستند و لباس شخصي ها نيز خانواده ها را زیر نظر خود داشتند .
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بی اطلاع نگه داشتن خانواده ها از وضعیت وشرایط عزیزانشان و ادامه بازداشت و برخورد های غیر انسانی با خانواده ها را محکوم می کند.و از دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل خواستار پایان دادن به سکوت خود و اعزام یک هیئت تحقیق وضعیت و شرایط دستگیر شدگان را مورد تحقیق قرار دهد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
31 تیر 1388 برابر با 22 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
دفتر دبیرکل سازمان ملل
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: