۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

اعتراضات گسترده در نقاط مختلف تهران ادامه دارد



بنابه گزارشات رسیده از تهران از صبح امروز تعداد زیادی از مردم تهران و شهرستانهای اطراف به سوی دانشگاه تهران حرکت کردند و علیه استبداد حاکم اعتراض کردند.
از صبح امروز تعداد زادی از مردم که تخمین زده می شود به چند صد هزار نفر می رسند در دانشگاه تهران و خیابانهای اطراف آن تجمع کردند. مردم معترض در دادنشگاه تهران و اطراف آن از ابتدا شروع به سر دادن بانگ الله اکبر و شعار مرگ بر دیکتاتور و زندانی سیاسی آزاد باید گرددرا دادند.
بعد از نماز جمعه مردم از آنجا خارج شدند و در خیابانها شروع به راهپیمائی نمودند .خیابانها از مردم موج می زد . و مردم شعارهای مختلفی سر می دادند. مرگ بر دیکتاتور، شعارهایی مانند ایرانی می میرد ذلت نمی پذیرد، مرگ بر شوروی،مرگ بر روسیه،زندانی سیاسی آزاد باید گردد.مردم در نقاط مختلف به اعتراضات خود ادامه میدهندو اعتراضات به نقاط دیگر تهران گسترش یافته است.
از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر گارد ویژه،سپاه پاسداران ،بسیج و لباس شخصیها به سمت مردم یورش می برند و آنها را آماج باتومهای خود قرار می دهند و بصورت زیادی اقدام به شلیگ گاز اشک آور می کنند.در اثر این یورشها تعداد زخمی شدند و همچنین تعداد زیادی در نقاط مختلف دستگیر و به نقاط نامعلومی منتقل شدند. دستگیریها از صبح امروز آغاز شد و مامورین وزارت اطلاعات اغلب، افراد از پیش تعیین شده را دستگیر می کنند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به اعتراضات مسالمت آمیز مردم و مورد ضرب وشتم قرار دادن آنها ودستگیری تعداد زیادی را محکوم می کند و ازدبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر خواستار اقدامات لازم برای پایان دادن به سرکوب خونین مردم ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
26 تیر 1388 برابر با 17 ژولای 2009




http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: