۱۳۸۸ تیر ۱۹, جمعه

اسامی تعدادی از دستگیرشدگان اعتراضات اخیر در شهر اردبیل


بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اردبیل، تعداد از جوانان دستگیر شدۀ این شهر به زندان مرکزی اردبیل منتقل شده اند.
در پی اعتراضات گسترده مردم ایران که از 4 هفته پیش آغاز شده وبا افت و خیز ادامه یافته است .روز 18 تیر دوباره بصورت گسترده در شهرهای مختلف ادامه یافت.خواست مردم ایران آزادی است. در این راستا تا به حال تعداد زیادی از مردم جان باختن ویا زخمی شدند. همچنین هزاران نفر دستگیر و روانۀ زندانها شدند که تحت شکنجه های ضد بشری قرار دارند.اعتراضات مردم به اقصی نقاط ایران گسترش یافته است.
از طرفی دیگر نیروهای سرکوبگر گارد ویژه، سپاه پاسداران، بسیج و لباس شخصیها با قصاوت بی حدوحصر مردم بی دفاع را آماج باتوم های خود و زیر ابری از گاز اشک آور و گاز فلفل قرار میدهند. نیروهای فوق الذکر تحت امر علی خامنه ای ولی فقیه رژیم عمل می کنند و او در سخنرانی نماز جمعه تهران در 29 خرداد مردم ایران را به سرکوب خونین تهدید کرد و پس از آن در خیابانها و درشکنجه گاهها جنایاتی آفریده شد که تا به حال تاریخ کمتر بخود دیده است.
در این راستا مردم و جوانان اردبیلی همگام با سایر نقاط ایران اعتراضاتی را در این شهر برپا کردند که تعدادی از آنها دستگیر و به بند 7 امنیتی زندان مرکزی اردبیل منتقل شدند اسامی تعداد از آنها به قرار زیر می باشد:
1-علی سیفی پور 2-آیدین ذاکری 3-ایلقار موذن زاده 4-فریدون نوبخت
همچین زندانیان سیاسی بابک دادبخش،علی عباسی،محمد ناروئی و عمر پاچاچی که در بند 7امنیتی زندان مرکزی اردبیل می باشند از زمان شروع اعتراضات گسترده مردم ایران تحت فشارهای مختلف قرار دارند و ار تباطات آنها به حداقل رسیده است و در شرایط سختی بسر می برند.
سرکوب خونین مردم ایران که همچنان ادامه دارد یک جنایت علیه بشریت می باشد که علی خامنه ای ولی فقیه این رژیم دستور آن را صادر کرده است . دبیر کل و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل و سایر مراجع بین المللی نباید در مقابل چنین جنایتهای سکوت پیشه کنند و سرکوب خونین مردم ایران را نادیده بگیرند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، بازداشتهای گستردۀ جوانان و تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار دادن آنها را محکوم می کند و از مراجع بین المللی خواستار اقدامات فوری برای پایان دادن به شکنجۀ مردم و آزادی فوری وبی قید وشرط تمامی دستگیر شدگان است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
19 تیر 1388 برابر با 10 ژولای 2009
گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: