۱۳۸۸ تیر ۲۹, دوشنبه

انتقال خبرنگار زندانی از زندان اصفهان به بند 209 زندان اوین

بنابه گزارشات رسیده از زندان مرکزی اصفهان،خبرنگار-عکاس زندانی امید سلیمی از زندان اصفهان به بند 209 زندان اوین منتقل شدند.
خبرنگار- عکاس زندانی امید سلیمی روز یکشنبه 28 تیر ماه از بند الف-ط وزارت اطلاعا ت زندان مرکزی اصفهان به بند 209 زندان اوین منتقل شد. او در شرایط سختی در بند الف- ط زندان مرکزی اصفهان بسر می برد و سر او دچار جراحاتی شده بود او از یک هفته پیش از سلولهای انفرادی بند الف –ط به سلول عمومی منتقل شده بود.
خانواده آقای سلیمی از زمان دستگیری فرزندشان بارها به دادگاه انقلاب و ستاد پیگیری اداره اطلاعات برای اطلاع یافتن از وضعیت فرزندشان مراجعه کردند. بازپرس شعبۀ 12 دادگاه انقلاب اصفهان رفتاری وحشیانه و غیر انسانی با این خانواده داشت و با داد و فریاد سعی در بیرون کردن این خانواده از دفتر محل کارش داشت.خانواده آقای سلیمی با پیگیریهای مستمر خود روز پنجشنبه 25 تیرماه توانستند با عزیزشان ملاقات کنند.
لازم به یادآوری است که خبرنگار زندانی امید سلیمی 31 ساله متاهل و دارای 2 فرزند می باشد و در حرفۀ خبرنگاری - عکاسی مشغول بکار است. خبرنگار زندانی علاوه بر حرفۀ خبرنگاری خود دانشجوی رشتۀ حقوق دانشگاه پیام نور اصفهان و دانشجوی دانشکده خبر تهران می باشد. روز یکشنبه 24 خرداد ماه مامورین وزارت اطلاعات با آقای سلیمی تماس می گیرند و به او گفته شد برای تحویل گرفتن اموال ضبط شدۀ خود به دفتر سپاه اصفهان باید مراجعه کند. او هنگام مراجعه دستگیر و به سلولهای انفرادی بند الف-ط زندان مرکزی اصفهان که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است منتقل شد.آقای سلیمی عضو انجمن خبرنگاران می باشد و دبیر سابق بخش فرهنگی روزنامه نصف جهان در اصفهان بوده. آقای سلیمی در جریان گرامیداشت روز 16 آذر 1387 دستگیر و به مدت 20 روز در سلولهای انفرادی بند 209 بسر برد و سپس آزاد شد ولی بعد از 4 روز دوباره دستگیر و به سلولهای انفرادی بند 209 برده شد و از آنجا به سلولهای انفرادی بند الف-ط زندان مرکزی اصفهان منتقل شد.ا و جمعا 3 ماه را در زندان بسر برد.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، دستگیری،ادامۀ بازداشت و انتقال او به بند 209 زندان اوین این خبرنگار زندانی را محکوم می کند وازسازمانهای مدافع حقوق خبرنگاران و حقوق بشر خواستار اقدامات عاجل برای پایان دادن به فشارها و اذیت وآزار خبرنگاران در ایران وآزادی فوری و بی قید وشرط تمامی خبرنگاران زندانی در ایران است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
29 تیر 1388 برابر با 20 ژولای 2009

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
گزارشگران بدون مرز
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.: 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: