۱۳۸۷ آبان ۱۱, شنبه

برگزاری مراسم گرامیداشت زنده یاد عبدالرضا رجبی در زندان گوهردشت کرج



بنابه گزارشات رسیده از بندهای 1 ، 2 و 4 زندان گوهردشت کرج زندانیان سیاسی مراسم گرامیداشت قتل مشکوک زندانی جانباخته راه آزادی عبدالرضا رجبی را برگزار نمودند.

زندانیان سیاسی بند 2 زندان گوهردشت علیرغم مخالفتهای زندانبانان از ساعت 15 تا 17 مراسمی را برگزار نمودند که تعداد زیادی از زندانیان عادی این بند در آن شرکت داشتند. زندانیان سیاسی درسلول خود با روشن کردن شمع مراسم را آغاز نمودند و به یاد تمامی زندانیان سیاسی که در این زندان جانباختند و بخصوص یاد حجت زمانی ، ولی الله فیض مهدوی و عبدالرضا رجبی 1 دقیقه سکوت اعلام نمودند. در ادامه برنامه کسانی که با او در زندان اوین هم بند بودند خاطراتی از او نقل نمودند سپس اشعاری به یاد این جانباخته خوانده شد . آنها عهد کردند که تا رسیدن به آزادی دست از تلاش و کوشش بر نخواهند داشت و اینگونه قتل های نا جوانمرادانه آنهار ا مرعوب نخواهد کرد بلکه عزم آنها را هر چه بیشتر برای رسیدن به آزادی جزم تر خواهد نمودد. در این اثنا زندانیان سلولهای مختلف به سلول زندانیان سیاسی مراجعه می کردند و ضمن ابراز همدردی، خود را در غم آنها شریک می دانستند.زندانیان سیاسی علیرغم امکانات محدودی که دارند اقدام به پخش مقداری خرما بین سایر زندانیان نمودند. تا ارسال این گزارش مراسم همچنان ادامه دارد.

همجنین در بند 4 که تعداد زیادی از زندانیان سیاسی که در آن زندانی هستند اقدام به بگزاری مراسم مشابهی نمودند این مراسم همچنین در بند 1 بصورت محدودی صورت گرفت.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یاد و خاطره این زندانی سیاسی را گرامی میدارد و خواستار روشن شدن وضعیت تمامی کسانی که به شیوه های مشابهی به قتل رسیدند می باشد.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران

11 آبان 1387 برابر با 01 نوامبر 2008


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: