۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

اتهام سازی حسن زارع دهنوی علیه 4 دانشجوی زندانی



بنابه گزارشات رسیده چهار دانشجوی دانشگاه علامه روز سه شنبه به دادگاه انقلاب برده شدند و بدستور حسن زارع دهنوی حکم بازداشت آنها صادر شد و به زندان اوین منتقل شدند.

4 دانشجوی بازداشت شده که به نامهای خانم مهدیه گلرو،سعید فیض الله زاده،صادق شجاعی و مجید دری روز سه شنبه 5 آذر ماه راس ساعت 11:30 به دادگاه انقلاب آورده شدند.و آنها را به دفتر حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد برده شدند.

حسن زارع دهنوی با تحکم و لحنی تهدید آمیز خطاب به چهار دانشجوی زندانی گفت :اگر تعهد دهید که دست از تحصن بردارید و در مراسم 16 آذر شرکت نکنید ، و با تاکید خاطر نشان کرد که آقای سعید فیض الله زاده از دانشگاه اخراج شده است و به سایر دنشجویان جواب مشخصی در این باره داده نشد.4 دانشجوی زندانی گفته های او را رد کردند و ادامه تحصیل را حق مسلم خود دانستند.

حسن زارع دهنوی معروف به قاضی حداد وقتی که به خواست خود دست نیافت اقدام به اتهام سازی علیه 4 دانشجوی زندانی نمود و آنها را به اتهاماتی مانند :اقدام علیه امنیت ملی/ تجمع غیر قانونی/ توهین به مقامات جمهوری اسلامی روانه زندان اوین نمود.

این درحالی است که 4 دانشجویان زندانی روز شنبه برای ادامه تحصیل خود اقدام به تحصن نمودند. فردی بنام شریعتی رئیس این دانشگاه بجای اینکه به خواست به حق آنها جواب منطقی بدهد. سیدی رئیس حراست و دهقان معاون وی را همراه با انبوهی از افراد حرست به سوی آنها گسیل نمود آنها را مورد ضرب و شتم هتاکی و بی احترامی قرار داند.دانشجویان متحصن شبها مجبور بودند که در محوطه دانشگاه با هوای سرد وبارانی بسر کنند آب آشامیدنی و دستشوئی را از آنها دریغ نمودند. و ده ها متر دانشجویان را بر روی آسفالت کشاندن .به چهره خانم مهدیه گلرو در مقابل چشمان بهت زده دانشجویان ضربه ای محکم به وارد کردند که این مسئله خشم دانشجویان را بر انگیخت، و دانشجویانی که نسبت به همکلاسیهای خود اعلام سمپاتی می کردن کارت دانشجوئی آنها ضبط و به کمیته انضباطی فراخوانده شدند.

4 دانشجوی زندانی از لحظه دستگیری اقدام به اعتصاب غذا نمودند و در حال حاضر بنابه گفته خانواده های آنها همچنان در اعتصاب غذا بسر می برند.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، ضرب و شتم وحشیانه و وادار کردن آنها به دادن تعهد و اعلام اخراج بی دلیل و نسبت دادن اتهامات غیر واقعی برای موجه نمودن بازداشت غیر قانونی دانشجویان را محکوم می کند و از سازمانهای بین المللی خواستار اقدامات فوری برای آزادی فوری و بی قید وشرط 4 دانشجوی زندانی است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

6 آذر 1387 برابر 26 نوامبر 2008

گزارش فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: