۱۳۸۷ آبان ۲۹, چهارشنبه

تهدید بازجویان وزارت اطلاعات به زندانی کردن اعضای خانواده آقای امیر حسین حشمت ساران


بنابه گزارشات رسیده از فرعی 5 بند 2 زندان گوهردشت کرج، آقای امیر حسین حشمت ساران روز چهارشنبه 22 آبان ماه با چشم بند به سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت که در دست بازجویان وزارت اطلاعات است برده شد.
آقای امیر حسین حشمت ساران روز چهار شنبه از ساعت 09:00 تا ساعت 13:00 به بند 8 زندان گوهردشت که تحت کنترل بازجویان وزارت اطلاعات است برده شد و به مدت 4 ساعت مورد بازجویی قرار دادند.او را با چشم بند به یکی از سلولهای انفرادی این بند برده شد و توسط 2 بازجو با برخوردی وحشیانه او را مورد تهدید و اهانت وتحقیر قرار دادند. این 2 شکنجه گر (بازجو) در بدو دستگیر 5 سال پیش آقای ساران را مورد شکنجه های جسمی و روحی قرار داده بودند. یکی از بازجویان با داد و فریاد جنون آمیز خود خطاب به آقای ساران گفت: چه مرکته؟ چرا به بیانیه دادن ادامه میدهی؟حالا چه مرکته؟اگر ساکت نشی،زنت را می گیریم! پسرت را هم می گیریم! اگر این کار را بکنی ما بر علیه تو اعلام جرم می کنیم به تو حکم 2،3 سال میدهیم حتی حکم ابد بهت می دهیم.چرا با پرچم شیر و خورشید نشان عکس گرفتی؟ بازجو همچنین آقای ساران را تحت فشار قرار داده بود و از او میخواست که علیه سخنگوی برون مرزی جمعی از زندانیان سیاسی آقای مهندس صادق نقاشکار که سخنگوی آقای ساران می باشد اطلاعیه بدهد.
در ماههای اخیر برای تحت فشار قرار دادن زندانیان سیاسی، بازجویان وزارت اطلاعات راسا اقدام به صدور حکم می کنند و با بردن زندانیان سیاسی به دادگا انقلاب در آنجا خواست خود را مورد تایید قرار می دهند. تا به حال علاوه بر آقای ساران ،اقای افشین بایمانی،بهروز جاوید طهرانی ،منصور رادپور که چند هفته پیش بنابه خواست بازجویان وزارت اطلاعات به 5 سال زندان به حکم او افزوده شد.
در هفته های اخیر وزارت اطلاعات طرح ضد بشری برای حذف فیزیکی زندانیان سیاسی ( به قتل رساندن زنده یاد عبدالرضا رجبی) ،تبعید به زندانهای دیگر که دارای شرایط قرون وسطائی،پرونده سازی علیه آنها علیرغم اینکه در زندان بسر می برند ،تهدید به دستگیری اعضای خانواده زندانیان سیاسی/ انتقال به شکنجه گاهها، برای شکنجه، در بند 1 زندان گوهردشت و بند 240 و 209 و بند 8 زندان گوهردشت / وادار کردن به شرکت در مراسمی که به اعتقادات زندانیان سیاسی توهین می شود (مجالس تفتیش عقاید)/ وادار کردن زندانیان سیاسی به خروج از سلولهای خود در ساعات آغازین صبح و سرمای شدید حاکم در محوطه زندان ( این شیوه در بند 350 زندان اوین، بند 1زندان گوهردشت و تعدادی دیگر از زندانهای ایران)، یورش به سلولهای زندانیان سیاسی ومورد اذیت وآزار قرار دادن آنها و همچنین ضبط کردن حداقل امکانان آنها،جمع آوری چراغهای سلولها ( بند 350) و موارد متعدد دیگر را به رئیس زندان، حفاظت و اطلاعات زندان و رئیس بندهها برای اجرا داده شده است و در مواردی بازجویان وزارت اطلاعات خود شخصا وارد عمل می شوند.در زندان گوهردشت کرج افرادی مانند علی حاج کاظم رئیس زندان، علی محمدی معاون زندان ، کرمانی رئیس حفاظت و اطلاعات زندان گوهر دشت آخریان رئیس بند 2،محمود مغنیان رئیس بند 4، خادم رئیس بند 1 شکنجه گاه زندان گوهردشت و افراد دیگر که از مجریان جنایت علیه بشریت در این زندان می باشند
لازم به یادآوری است که آقای امیر حسین حشمت ساران دبیر کل جبهۀ اتحاد ملی ایران که در راستای آزادی و دمکراسی فعالیت می کردند 5 سال پیش دستگیر و به اتهام تشکیل جبهۀ اتحاد ملی ایران ابتدا به 8 سال زندان محکوم گردید .آقای ساران در حالی که در زندان بسر می برد. بدلیل انتشار شرایط و وضعیتی که در زندان بر او روا داشته شده بود .پرونده های جدیدی علیه او تشکیل دادند و محکومیت او را از 8 به 16 سال افزایش دادند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ،موج جدید سرکوب زندانیان سیاسی را محکوم می کند .بازجویی وشکنجه روحی ،تهدید به دستگیری اعضای خانواده زندانی سیاسی و سایر شیوه های شکنجه روحی را محکوم می کند،و از مراجع بین المللی می خواهد که اقدامات لازم را برای متوقف کردن اعمال ضد بشری علیه زندانیان سیاسی، در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
29 آبان 1387 برابر با 19 نوامبر 2008


وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر



http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: