۱۳۸۷ آبان ۱۷, جمعه

تایید حکم یک سال زندان خانم نبوی

بنابه گزراشات رسیده از بند زنان زندان اوین، خانم حمیده نبوی که نسبت به حکم سنگین و غیر انسانی یک سال زندان اعتراض نموده بود . در شعبه 36 تجدید نظر دادگاه انقلاب تهران حکم صادره یک سال زندان که در دادگاه بدوی صادر شده بود مورد تایید قرار گرفت.
خانم نبوی روز چهار شنبه اول آبان ماه در دادگاه انقلاب شهر ری مورد محاکمه قرار گرفت و روز دوشنبه 6 آبان ماه از سلولهای انفرادی بنده 209 به دادگاه انقلاب شهر ری برده شدند و به اتهام قصد شرکت داشتن در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 به یک سال زندان محکوم شدند.خانواده خانم نبوی نسبت به این حکم سنگین و غیر انسانی در دادگاه تجدید نظر اعتراض نمودند ولی با شگفتی فراوان و در عرض چند روز در شعبه 36 دادگاه انقلاب تهران حکم یک سال او تایید گردید .
خانم نبوی در اوایل این هفته از بند 209 به بند زنان زندان اوین در کنار زندانیان عادی و خطرناک منتقل گردید.
از زمان دستگیری تا به حال خانم نبوی امکان دیدن دختر 5 ساله اش را نیافته است . رویا دختر 5 ساله او شاهد یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات به خود و مادرش بوده و آنها را با وحشیانه ترین شکل از خیابان ربوده و ساعاتی بعد فرزند 5 ساله با چشمانی اشک آلود از او جدا نموده و او را به سلولهای انفرادی بند 209 اوین منتقل نمودند.رویا بدلیل شاهد بودن یورش وحشیانه مامورین وزارت اطلاعات در شوک فرو رفته است و ضربه روحی شدید به او وارد شده است. او از زمان دستگیری مادرش در شرایط روحی بدی بسر می برد و دائم بی قراری می کند.
لازم به یاد آوری است خانم حمیده نبوی روز سه شنبه 16 مهر ماه در یکی از خیابانهای تهران همراه با دختر 5 ساله اش با یورش مامورین وزارت اطلاعات ربوده شد و به بند 209 انتقال یافت. او از زمان دستگیری تا اوایل این هفته در سلولهای انفرادی بند 209 زندان اوین بسر برد و تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت. خانم نبوی دومین عضو این خانواده می باشد که در زندان بسر می برد.برادر ایشان آقای ظهور نبوی به دلیل نوشتن سلسله مقالات در مجله سرزمین آراپیائی به 5 سال زندان محکوم شده است و در بند 350 زندان اوین زندانی است.
در حال حاضر علاوه بر خانم نبوی ،آقای علی صارمی بلاتکلیف، محمد علی منصوری 17 سال با تبعید، میثاق یزدان نژاد بلاتکلیف،محسن نادری یک سال زندان به دلیل شرکت در مراسم نوزدهمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال گذشته دستگیر شدند ، در زندان بسر می برند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، دستگیری و زندانی کردن شرکت کنندگان و اعضای خانواده های قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 را محکوم می کند، و از سازمانهای حقوق بشری خواستار اقداماتی فوری برای آزادی فوری و بی قید و شرط اعضای خانواده و شرکت کنندگان در مراسم قتل عام 1367 است.
فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران
17 آبان 1387 برابر با 7 نوامبر 2008

گزارش وضعیت زندانی سیاسی فوق به سازمانهای زیر ار سال گردید
1-عفو بین الملل
2- شورای حقوق بشر سازمان ملل
3- کمیسر عالی حقوق بشر
4- دیدبان حقوق بشر
5. سازمان جهانی علیه شکنجه
http://pejvakzendanyan.blogfa.com
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: