۱۳۸۷ آذر ۹, شنبه

قطع ملاقاتهای زندانیان سیاسی بند 350 اوین



بنابه گزارشات رسیده از بند 350 زندان اوین؛ برای دومین هفتۀ متوالی از ملاقات زندانیان سیاسی با خانواده هایشان ممانعت به عمل آورده شد.

صبح روز شنبه 9 آذر ماه زندانیان سیاسی طبق روال همیشگی برای ملاقات باخانواده های خود آماده می شدند که به آنها اطلاع داده شد ملاقات حضوری ممنوع می باشد.زندانیان سیاسی وقتی که از این موضوع مطلع شدند از رفتن به ملاقاتهای کابینی خوداری کردندو ملاقاتهای کابینی را تحریم نمودند.

زندانبانان ملاقاتهای حضوری را منوط به پذیرفتن شرکت در مراسم فرمایشی ،بیکاری وسایر اعمال سرکوبگرانه نموده اند، و از زندانیان سیاسی می خواهند که در نماز های فرمایشی کسانی که در شکنجه،اعدام و جنایتهای قرون وسطائی علیه مردم ایران که دستشان تا به مرفق به خود آنها آغشته است شرکت کنند.زندانبانان مرز سرکوب را فراتر کرده اند و از زندانیان سیاسی می خواهند که در کار های و اجباری شرکت کنند. آنها در اقدامات سرکوبگرانه جدید خود برای تحقیر زندانیان سیاسی، آنها را درکنار زندانیان عادی قرار میدهند. از صبح زود آنها را از سلولهای خود بلاجبار خارج می کنند و ساعتها در سوز سرمای شدید محیط باز زندان نگه می دارند.

دستور اعمال سرکوبگرانه علیه زندانیان سیاسی بی دفاع و اسیر توسط وزارت اطلاعات صادر گردیده و توسط بزرگ نیا رئیس بند 350 به اجرا گذاشته می شود .این فرد در شکنجه و اعمال غیر انسانی زندانیان سیاسی تاریخچه طولانی دارد و از سالیان متمادی در شکنجه و اذیت وآزار زندانیان سیاسی بی دفاع و اسیر نقش مستقیم داشته است.بزرگ نیا همچنین در شکنجه دانشجویان وفعالین کارگری نقش مستقیم دارد و با پیشنهاد این فرد تعدادی از زندانیان سیاسی را به زندانهای که دارای شرایط طاقت فرسا است تبعید نمودند .آقای منصور اسالو و سعید ماسوری را به زندان گوهردشت تبعید نمود.سعید شاه غله را به زندان بوشهر و هاشم شاهی نیا را به زندان بندر عباس تبعید نمودند. همچنین فرد دیگری بنام حسین اسدی از پاسداربندهای بند 350 و همدست بزرگ نیا در سرکوب تهدید و یورش به زندانیان سیاسی این بند شرکت فعال دارد.اعمال و رفتار بزرگ نیا علیه زندانیان سیاسی در سالهای متمادی بعنوان جنایت علیه بشر محسوب می گردد و می بایست این فرد بعنوان یک جنایتکار مورد پیگرد قانونی بین المللی قرار گیرد

خانواده های زندانیان سیاسی صبح امروز شنبه 9 آذر ماه برای ملاقات با عزیزانشان به اوین مراجعه نمودند ولی متوجه شدند که ملاقاتها حضوری نیست . آنها ملاقاتهای کابینی را تحریم نمودند و نسبت به محروم کردن خود و عزیزان در بندشان از ملاقات با همدیگر اعتراض نمودند.زندانبانان در جواب به اعتراض خانواده ها گفتتند که از بالا به ما گفته اند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران ، ،وادار کردن زندانیان سیاسی به شرکت در مراسم تفتیش عقاید و توهین به اعتقادات آنها ، وادار کردن آنها به کار اجباری جهت تحقیر و اذیت و آزارهای و همچنین ساعتها در سوز سرمای شید در محوطه زندان نگه داشتن را محکوم می کند. و از دبیر کل سازمان ملل می خواهد که برای پایان دادن به نقض سیستماتیک و مستمر حقوق بشر در ایران و سوء استفاده این رژیم از نبود اقدمات اجرائی، پرونده نقض حقوق بشر این رژیم را به شورای امنیت سازمان ملل احاله نماید

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

9 آذر 1387 برابر با 29 نوامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. :003162020193

هیچ نظری موجود نیست: