۱۳۸۷ آذر ۴, دوشنبه

بمناسبت روز جهانی رفع خشونت علیه زنان





در حالی روز جهانی خشونت علیه زنان را گرامی میداریم که در کشور ما خشونت علیه زنان بصورت قانون در آورده شده است. قوانینی مانند سنکسار، شلاق ،ضرب وشتم در خیابان بازداشتهای خودسرانه و انواع خشونتهای وحشیانه و ضد بشری که علیه زنان روا داشته می شود.زنان حق انتخاب آزاد پوشش را ندارند و درپوششهای تعیین شده از طرف ماموران حکومتی در امان نیستند و در خیابانها به بهانه واهی بد حجابی مورد یورش وضرب وشتم و اهانت و بازداشت می شوند.و از حداقل حقوق انسانی خود برخوردار نیستند .

زندانیان سیاسی زنان:

در حال حاضر تعداد زیادی از زنان شریف و آزاده این میهن که برای احقاق حقوق خود تلاش می کنند در بازداشت بسر می برند. آنها با وحشیانه ترین شیوه دستگیر و گاها در خیابان و در معرض دید عموم مورد ضرب وشتم قرار گرفتند و با خشونت تمام به مکانهای نامعلومی برده می شوند و هفته ها و بعضا ماهها در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار می گیرند. پس از آن ، آنها را به بندهای مجرمین عادی و خطرناک منتقل می کنند و در شرایط طاقت فرسائی قرار می دهند. آنها پس از ماها بلاتکلیفی در دادگاههای چند دقیقه ای به احکام سنگین و تبعید محکوم می شوند. خانواده های آنها از خشونت مامورین وزارت اطلاعات و کسانی که در مراکز قضائی قرار دارند در امان نیستند و مجبورا مدت طولانی را بدون اطلاع از عزیزانشان را بسر ببرند و دائم مورد تهدید بازجویان وزارت اطلاعات می باشند. دختران و زنانی که در حال حاضر در شرایط قرون وسطائی در زندان بسر می برند عبارتند از:

خانم روناک صفار زاده و هانا عبدی بیش از یکسال است که در زندان بسر می برند آنها به دلیل فعالیتهای خود برای حقوق برابر دستگیر و ماهها در سلولهای انفرادی تحت شکنجه های جسمی و روحی قرار گرفتند و همچنان در زندان بسر می برند.

خانم زهرا اسد پور گرجی 50 ساله و فاطمه جوشن بدلیل دیدار با فرزندش در قرارگاه اشرف اسفند ماه سال جاری دستگیر و چندین هفته در سلولها انفرادی بند 8 زندان گوهردشت تحت شکنجه های غیر انسانی قرار داشتند. سپس او و فرزندش را به بند 7 زنان زندان گوهردشت منتقل نمودند او در حال حاضر دچار ناراحتی حاد قلبی است و می بایست تحت عمل جراحی قرار گیرد و لی رضا عارفی از بازجویان وزارت اطلاعات از درمان او ممانعت به عمل می آورد.

خانم شهلا زرین فر 50 ساله زندانی سیاسی دیگری است که که اوایل سال جاری به دلیل دیدار بافرزندش در قرارگاه اشرف دستگیر و به زندان اوین منتقل شد و برای اینکه او را بیشتر تحت فشار قرار دهند به زندان گوهردشت کرج تبعید نمودند.

خانم شهناز کیپور 47 ساله زندانی سیاسی دیگری است که به دلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق دستگیر و در بند 7 زنان زندان گوهردشت زندانی می باشد . خانم کیپور مدت طولانی را در سلولها انفرادی بند 8 زندان گوهردشت تحت شکنجه های قرون وسطائی قرار داشت.

خانم حمیده نبوی به صرف اینکه قصد شرکت در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی سال 1367 را داشت دستگیر و چندین هفته در سلولهای انفرادی بند 209 تحت شکنجه های جسمی و روحی بازجویان وزارت اطلاعات قرار داشت.او در یک دادگاه چند دقیقه ای بدون داشتن وکیل و حق دفاع از خود به یکسال زندان محکوم شد، و به بند زنان زندان اوین منتقل گردید.خانم نبوی هنگام دستگیری با دختر 5 ساله خود در حال قدم زدن در خیابان بودند که با یورش وحشیانه و غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات مواجه گردید و در برابر دیدگان بهت زده فرزندش مورد ضرب وشتم قرار گرفت.رویا دختر 5 ساله او بدلیل شاهد بودن خشونت علیه مادرش مدتها در شوک بسر می برد.

خانم شهناز غلامی مدير وبلاگ آذر زن و عضو انجمن خبرنگاران زن (رزا) آبان ماه امسال دستگیر و به زندان منتقل گردید.

دانشجویان:

در آخرین برخورد خشونت آمیز علیه دختران دانشجو ، خانم مهدیه گلرو دانشجوی محروم از تحصیل دانشگاه علامه در اعتراض به حقوق به یغما رفته خود همراه با سایر دانشجویان اقدام به تحصن نمودند.حراست دانشگاه که مجری دستورات وزارت اطلاعات می باشد در طی شبهای گذشته بارها مورد ضرب و شتم و خشونت مامورین قرار گرفت. و روز دوشنبه یکی از مامورین حراست در حضور سایر دانشجویان او را مورد ضرب وشتم قرار دادند که اثرات آن پس از گذشت چنین ساعت بر جهره ایشان عیان است

دانشجویان دختر در دانشگاه سهند تبریز، دانشگاه زنجان و سایر دانشگاهها ی کشور مورد هتک حرمت قرار گرفتند و در اعتراض به این عمل غیر انسانی صاحبان قدرت در دانشگاه قربانیان آنها بازداشت شدند و علیه آنها پرونده سازی نمودند.

خشونتهای سیسیتماتیک که توسط عوامل این حکومت در زندانها ،دانشگاهها،محیط کارو خیابانها علیه زنان بصورت روزمره بکار برده می شود.

فعالین حقوق بشر ودمکراسی در ایران، روز جهانی رفع خشونت علیه زنان را گرامی میدارد و خشونت دولتی که به صورت قانون در آورده شده است و به منزلۀ آپارتاید جنسی عمل می کند را محکوم می کند.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

5 آذر 1387 برابر با 25 نوامبر 2008


pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: