۱۳۸۷ آذر ۵, سه‌شنبه

در آستانه روز جهانی خشونت علیه زنان یک فعال حقوق زنان دستگیر شد

بنابه گزارشات رسیده از شهر سمنان خانم فاطمه نبوی 28 ساله روز پنجشنبه 30 آبان ماه در پی احظار او به اداره اطلاعات سمنان معروف به ستاد خبری دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.
خانم فاطمه نبوی 28 ساله و در یکی از شرکتهای تولیدی سمنان مشغول بکار بود. توسط بازجویان وزارت اطلاعات به ستاد خبری فرآخوانده می شود. خانم نبوی روز پنجشنبه پس از مراجعه به ستاد خبری دستگیر و به نقطه نامعلومی برده می شود. از زمان دستگیری تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط ایشان در دست نیست.
خانواده ایشان از روز دستگیری تا به حال بارها به اداره اطلاعات سمنان مراجعه نمودند ولی مامورین وزارت اطلاعات از دادن هرگونه خبری از وضعیت و شرایط ایشان خوداری می کنند،و برخوردی تهدید آمیز و غیر انسانی با این خانواده دارند. بازجویان وزارت اطلاعات همچنین در هفته های اخیرتعداد زیادی از اعضای خانواده نبوی را به اداره اطلاعات سمنان احضار کردند و آنها راچندین ساعت مورد بازجویی خود قرار دادند و در حین بازجوئی مورد تهدید و فشارهای روحی قرار داشتند
خانم نبوی سومین زندانی این خانواده می باشد. خانم حمیده نبوی که دارای یک فرزند 5 ساله بدلیل قصد شرکت در مراسم بیستمین سالگرد قتل عام زندانیان سیاسی 1367 را داشتند دستگیر و در یک پروسه چند روزه به یک سال زندان محکوم شد. برادر ایشان آقای سید ظهور نبوی مقاله نویس سرزمین آریائی در حال حاضر در بند 350 زندان اوین زندانی است و محکوم به 5 سال زندان می باشد.
لازم به یاد آوری است تعداد زیادی از زندانیان سیاسی زن در زندانها مختلف ایران بسر می برند خانم روناک صفارزاده؛هانا عبدی، شهلا زرین فر،زهرا اسدپور گرجی،شهناز کیپور، فاطمه جوشن،شهناز غلامی ،فاطمه گفتاری و خانم حمیده نبوی می باشند.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، احظار،دستگیری و انتقال به نقطه نامعلوم و بی خبرگذاشتن خانواده ها از وضعیت عزیزانشان را محکوم می کند،از سازمانهای مدافع حقوق زنان و سایر سازمانهای حقوق بشری خواستار دخالت برای آزادی تمامی زندانیان سیاسی زن در ایران است.
فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران
5 آذر 1387 برابر با 25 نوامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:
کمیساریای عالی حقوق بشر
کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا
سازمان عفو بین الملل
سازمان دیدبان حقوق بشر
http://pejvakzendanyan.blogfa.com/
pejvak_zendanyan10@yahoo.com
pejvakzendanyan@gmail.com
Tel.:0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: