۱۳۸۷ آذر ۳, یکشنبه

یک زندانی سیاسی سابق توسط بازجویان وزارت اطلاعات ربوده شد



بنابه گزارشات رسیده از شهرستان کرج،آقای علی معزی 50 ساله روز 20 آبان ماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به نقطه نامعلومی منتقل گردید.

آقای علی معزی در هفته های گذشته بارها به اداره اطلاعات کرج برده شد و ساعتها مورد بازجویی و تهدید قرار گرفت.او بخاطر اینکه همسر و 2 دختر ایشان در قرارگاه اشرف بسر می برند تحت فشارها و اذیت و آزارها ی بازجویان وزارت اطلاعات قرار دارد. بازجویان وزارت اطلاعات او را تحت فشارهای مستمر خود قرار داده اند تا از همسر و فرزندانش بخواهد که به ایران بازگردند در غیر اینصورت او عواقب آن را متحمل خواهد شد.

بازجویان وزارت اطلاعات پس از اینکه در رسیدن به هدف خود مایوس شدند روز دوشنبه 20 آبان ماه به منزل او یورش بردند و او را ربودند و به نقطه نامعلومی منتقل نمودند، از زمان انتقال تا به حال هیچ خبری از وضعیت و شرایط او دردست نیست و محل بازداشت او نامشخص است.

رضا عارفی با نام مستعار حاج حسن و حاج کامیار بازجویانی هستند که در دستگیری و انتقال او به نقطه نامعلومی مستقیما شرکت داشتند. دفتر دو بازجوی فوق الذکر در خیابان استقلال کرج می باشد. این 2 بازجو با نام های مختلف اقدام به احظار و دستگیری زندانیان سیاسی می نمایند.رضا عارفی در یورش و دستگیری خانواده جوشن و خانواده گرایی و انتقال آنها به بند 8 زندان گوهردشت کرج شخصا شرکت داشته و آنها را در طی مدت بازداشت در سلولهای انفرادی بند 8 زندان گوهردشت کرج تحت شکنجه های وحشیانه جسمی و روحی قرار داد. اعضای این دو خانواده علیرغم بیماری حادی که دارند همچنان در زندان بسر می برند. این دو فرد از شکنجه گران بند 8 زندان گوهردشت کرج می باشند. بند 8 همانند بند 209 در اختیار بازجویان وزارت اطلاعات می باشد.

پیگیری خانواده او برای اطلاع یافتن از وضعیت و شرایط و محل بازداشت عزیزشان تا به حال بی نتیجه بوده و با برخوردهای غیر انسانی بازجویان وزارت اطلاعات مواجه بودند

آقای علی معزی از زندانیان سیاسی دهۀ 1360 می باشد. او چندین سال در زندانها رژیم بسر برد و تحت شکنجه های وحشیانه قرار گرفت .آقای نقی معزی برادر آقای علی معزی بدلیل هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران در دهۀ 1360 اعدام گردید.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران، یورش به منازل ، ربودن زندانیان سیاسی سابق و به کروگان گرفتن آقای علی معزی بخاطر دسترسی یافتن به سایر اعضای خانواده اش را محکوم می کند. و از سازمان های حقوق بشری خواستار اقدامات عملی برای پایان دادن به شیوه های ضد بشری علیه خانواده ها در ایران است.

فعالین حقوق بشر و دمکراسی در ایران

3 آذر 1387 برابر با 23 نوامبر 2008

وضعیت زندانیان سیاسی فوق به سازمانهای زیر ارسال گردید:

کمیساریای عالی حقوق بشر

کمسیون حقوق بشر اتحادیه اروپا

سازمان عفو بین الملل

سازمان دیدبان حقوق بشر


http://pejvakzendanyan.blogfa.com

pejvak_zendanyan10@yahoo.com

pejvakzendanyan@gmail.com

tel. : 0031620720193

هیچ نظری موجود نیست: